Friday, October 24, 2008

Weekend on the corner...

I always looking forward for wiken. Syiok wooo. Anyway, my weekend's schedule quite full for this week. Sat - I've got 3 or 4 invitation for open house. The same goes for Sunday. Ntahlah mana satu nak pegi, but for sure I'll go to my company's. Dah jadi cam tradisi lak kena gi.

Well... this week HOT FM was airing 80's songs. Banyak lah lagu2 kenangan dolu2 yang sempat aku dengar. Kadang2 confused lak.. ni lagu 80's or 90's? Tak banyak sangat lagu2 80's yang aku tau. Meaning that I'm not that old, am I? Hehehehe...Ye lah... I was in my primary school. Masa tu mana nak layan lagu2. Banyak duk mainnnn je kejanya. One thing I do remember... Moero Attack!!! Giler minat citer ni! Aku jamin sesapa yang sezaman ngan aku mesti tengok citer ni punyer. Pas tgk citer ni, then kitorang kuar gi main volleyball kat depan rumah aku. Pagar rumah jadi net. Habih segala jenis spike kitorang buat...summersault...summersault berputar... apa lagi? Kagum wooo tgk Chun (the heroin) berpusing2 buat spike.

Lagi, I love Miss Comett. Heroin dia ada magic stick. Yang pasti, at the end of story, mesti dia berbual ngan mak dia kat atas awan nu. Mak dia lak, tak de dialog. Senyummm je.
Another story - ala.. aku luper lak tajuk. Tapi heroin nama Chiaki Matsumoto. Hero - Hiroshi Mulasawa. Pompuan jahat - Mariko Shinto. Citer ni pasal Chiaki tu nak jadi pramugari. Ketua dia Hisroshi tu, then she fell into his. Hiroshi lak dah ada awek - Mariko. Yang aku takleh lupa, Mariko ni tangan besi. Tangan dia injured masa nak selamatkan Hiroshi tu. So, kalo dia marah ngan Hiroshi tu, mesti dia tarik glove ngan gigi, tunjuk tangan besi tu. Masa ni lah aku pun berangan2 nak jadi pramugari. Cita2 yang tak pernah tercapai... sebab tak penah go for it pun.

Masa ni jugak aku satu family giler ngan badminton. Petang2 selalu main badminton. Pagar rumah aku menten jadi net. Sebab utama, masa ni team badminton kita power. Juara Piala Thomas tu. Entah bila nak rebut gelaran tu lagi. Aku cukup minat ngan Ricky Subagja, pemain indon yang regu ngan Rexy tu. Handsome wooo... Pemain Malaysia of coz Rashid Sidek walopon takde lah hensem mana. Siap panggil Abang Rash. Gilo koya!!!

Lorrr... tu dah 90's! Kan Mesia menang Piala Thomas 1992! Hehehe... sekali silap daaa...

No comments: