Tuesday, October 7, 2008

Back to work after raya

today... my first day back to work after raya's shutdown. hampeh je... kantin tutup. melilau jugak cari tempat nak makan. perut lak... time tak posa ni... lapar manjang. kalo puasa tu, ok je. saiko tu...

opis pun boleh kira berapa org yang ada. tak best betul!!! nak pulak keadaan aku yang agak tak berapa nak sihat ni... ngan selsema, batuk, rasa2 nak demam... aduh lahhh.. sungguh tak produktif bekerja dlm keadaan sebegini. ahaksss...

sbb tak produktif tu lah aku dengan gatal tangan nyer mencreate kan satu blog untuk aku menceceh sorang2. best jugak rupanya yerrr.... baru ku tau. wakakakaka...

ok... aku nak citer pasal raya jap ni.
alkisahnya.... aku balik raya on saturday 27/09/08 dalam kul 5 - 5.30 pm. actually kuar rumah kul 3 lagi. tapi singgah JJ alpha angle beli big apple donut ngan mc donalds untuk bekal bukak posa on the way nanti. gitu gini gitu gini.. dalam kul 5 lebih gak lah bertolak balik.
bukak posa dekat lipis. berenti tepi jalan je. makan burger gitu2, then sambung the journey. sampai kg dalam kul 11 - 12 malam gitu. sampai2 je, anakandaku (Haiqal) nak mandi ngan tukar baju, baru pasan... rerupanya, beg dia tertinggal. alahaiiii... sian anak mama... selai sepinggang gitu!
mula lah aku nyalahkan my hubby, then my hubby salahkan aku. conclusionnya... 2-2 hampeh! nangis gak lah anakanda ku ittew seround mengenangkan takde baju raya.

bangun sahur tu, bondaku cakap my cousin nak balik another 2 days. so, tepon dia suh amik baju. nak dijadikan citer, nasib baik lah my hubby tergerak ati nak tinggalkan kunci rumah kat jiran sebelah since the neighbour tak balik beraya. so, suh my cousin amik kunci ngan neighbour tu lah. alhamdulillah... selesai masalah.

tapi kena gak lah beli baju dia nak pakai for 2 days ni. ok lah sikit daripada nak beli balik baju raya dia yang ntah berapa ratus pulak kena spend tu.

gi ambik baju melayu hubby ngan anakanda lak... si tailor tu tak jahit pulak baju melayu untuk babyku. hangin betul aku. dah sah2 aku suh buat, siap bagi ukuran tu, bleh pulak dia tak buat.

arrghhhh... tak kira... tak kira...
aku suh gak dia buat. at last malam raya siap gak baju melayu babyku ittew. phewww!!!

hari raya lak... my dear hubby kena selsema. aduh lahhhh.... macam2. nak beraya pun dah takde selera ni... raya ke3, aku lak dilanda virus selsema... chessttt!!! sampai skang tak ilang2 lagi ni. siot tollll!!! tapi nasib lah kan. cam ne nak ilang kalo dah jenis penakut makan ubat. tahan je lah!

aiseh... nak time balik lah...
syiok berblog ni.. tak sedar lak masa dah time ni. so, aku chow dulu... lets see what i'm gonna post for tomorrow's. ceh... cam assignment besar!

No comments: