Monday, October 20, 2008

Raya...raya...dan raya lagi...

Well, dah macam trend lak skang ni. Aku baru je nak start posa nam, sekali berduyun2 jemputan open house datang! Hampeh... mencabar keimananku sungguh. Dah lah iman yang dah tak berapa nak tebal... semakin menipis lagi lah nampaknya! Cehhhh...
Last Friday, meeting habih around 6. It was raining...and from the meeting room, I already saw the cars were crawling along MRR2. Adehhhh... tak suker betol aku keadaan cam tu. Dalam meeting pun aku asyik duk pikir pasal jalan jammed ni. Mmg tak productive la meeting time2 nak balik ni! Call hubby, said that I'm gonna late because of the jammed. Dia lak tak leh nak gi amik Iqmi since it was raining. Kang demam anakanda kesayangan dia tu. Tak de jalan penyelesaian. Last2 dia call his eldest sis (Kak Su). Thank god kak su on her way back from Putrajaya. So suh dia amik hubby and derang fetch Iqmi at the nursery. Me? Aku merewang2 dengan takde hala tujuan kat JJ Alpha Angle. Wakakakakaka...

Lepas Maghrib baru aku bertolak balik. Aiseh... jammed lagi le. Tapi ok lah sket dari balik meeting tadi. Tak bergerak langsung.

Sian my dear son sebab kena minum susu lembu! Aku pun rasa tak best sebab takleh breastfeed dia. Masa tgh drive tu teringat2 je kat dia nak breastfeed. Itu lah keistimewaan seorang ibu kan? The breastfeeding time is really memorable!

Diapers dah saiz M

Hari Sabtu, bonda call early2 in the morning. Dia kata Kak Moh (a relative) asked we all to her house for makan2, borak2. Lagipun dah lama giler tak gi umah dia. Last sekali pegi.. 4 years back rasanya. Aku bertolak dari rumah lepas Maghrib. Giler jalan jammed! Semua org nak pegi beraya ke? Hampeh betul! Dah lah sampai Selayang tu, kak cik (my eldest sis) tak igt jalan umah dia. Kena lak tunggu Kak Moh herself datang to pick up. Actually my dear hubby dah lalu jalan tu, tapi dia ingat2 lupa. Pulak tu ada pasar malam. Jadi susah sket nak memarking keta nak tgk jalan semua. Dalam kul 10 jugaklah baru sampai rumah dia. Perut dari lapar dah kenyang balik!


Anak solehah tak aku?

Here, we did celebrate our mom's birthday - 19/10/2008. Selamat hari jadi dear mom! Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Makan kek blueberry. Nak celebrate tempat lain pun dah tak relevan sbb lewat, semua dah tutup. Driver pun ngantuk. Kak Moh masak mee kari for us. Sedapppppp!!! Banyak yang kitorang borakkan. Daripada zaman kecik, ke zaman mak budak. Really missed those moments!

Sunday, bonda did call again pagi tu. She said that Cik Yah (another relative) asked to have nasi kerabu at her house. Tapi kat Gombak nu haaa... tak larat dah nak gi. So aku just send a regards for her. Hari ni agak sakses sebab segala keja yang diplanned menjadi dengan jayanya! Lepas Asar, kuar gi JJ Cheras Selatan lak. Beli some groceries. Then dinner kat Malee Classic. Tomyam pok tek situ besttt!!! Tak sedar aku amik nasi hubby lak tambah. Wakakakaka!!!! Tapi hujan time tu. Potong betul. Tak bleh nak menikmati sangat walopon aku makan bertambah. Kalo tak hujan mau berpinggan2 kut aku tambah. Dirumuskan cerita, baiklah hujan.... chesssttt!!!

Tadi, baru je aku abih makan kat one of department yang buat jamuan raya. Makan nasi dagang, roti arab cicah kari, kek, agar2, aiskrim, bubur... fuhhh.. giler kenyang. Lepas tu, mulalah mata ni mengantuk! Masalah betul! Tak makan kang, takut derang kecik ati. Hehehehe. Time lunch dah ni. Bleh lah aku melelapkan mata barang sejam dua. Seminit dua tak main arrr...

No comments: