Thursday, October 16, 2008

Cerita pagar

Actually kitorang dah plan lama nak buat pagar rumah ni. Adalah dalam setahun 2 dah. Tapi tahun ni baru ada rezeki nak buat. Cam2 jenis pagar kitorang survey. And the contractor pun ada la 3 quotation yang kitorang review. Ceh...ikut procedure tuuu..
So, finally we decided to take a Malay contractor walopon masa renovate rumah hari tu igt serik nak amik Malay. Tp kunun nak kasi chance. Mana tau yang ni elok. Hampehhhh... sama! Tapi ok sket la dari contractor yang renovate rumah hari tu. Sampai hari ni aku duk maki sebab tak buat as per constructed. Tension betul aku.
Alkisahnya, masa pilih2 pagar tu, aku tanak yang jenis kayu semua. Tertutup abih. Tak nampak org luar. Aku nak yang jenis ada ruang sket la. The construction takes about 3 weeks to finish it up. Giler rimas aku masa under construction tu. Ngan debunyer, ngan bunyik bisingnyer, ngan org2nyer. Padahal buat luar rumah je tu.
Dan hasilnya... tadaaaa....

Inilah pagar baru rumah ku

Setelah diperhatikan... aikkk... naper luas sangat gap antara kayu tu? Sekali baru tau, si contractor tu dah salah buat. Sepatutnya 2 kayu, bunga, 2 kayu. Selang seli. Tapi kat tgh tuh hubby suh letak 1 je kayu sebab nanti susah nak kunci kalo dari luar. Then letak 3 kayu sebelah tu. Takdelah jarangggg sangat. Si contractor tu tak letak 3, letak 2 je. Hishhh... tak puas ati betul. Aku suh dia tukar balik. Last, jadi 2 kayu jugak kat tgh tu. Lantaklah susah nak kunci pun. Tak amik lak gambar lepas dah tukar pagar ni.

Kat tengah2 tu pun aku tak pasan ada bunga rose. Sekuntum2 gitu. Alahai... rasanya masa pilih tu ari takde munger2 ni. Biasalah kalo dah mengorder guna katalog. Munger pun munger la.

Bunga rose youuuu...

Lagi cerita pasal corak tiles tu. Pilih kaler tiles satu hal, design lagi. Masalah negara jugak lah nak menyiapkan depan rumah i yang sekangkang kera ni... Adalah 2, 3 malam jugak duk ngadap laptop nak mendesignkan tiles tu. Dah design, pening plak nak pilih yang mana satu, maklumlah, designer terror... cam2 design kuar. At last... ni lah designnyer...

Corak tiles tu pun kitorang design

So, pas ni nak kena cari garden set lak nak letak kat porch ni. Bleh duduk2 minum ptg2 kununnya... ahaks

No comments: