Wednesday, July 1, 2009

Backdated celebration

Dah lama aku plan nak buat samting for Haiqal and Iqmy's birthday. But due to unforseen circumstance (ntah apa yang unforseen nyer) asyik tertangguh jer. Lastly, we decided to buy a cake and prepare some goodies to be distributed at his nursery.

To make it surprise, aku nak buat semua tu sesenyap. Tapi dah namanyer budak, tak jadik surprisenya sbb dia dah nampak dulu. Lagipun aku terpaksa mintak tolong Haiqal gak nak siapkan goodies tuh. Dengan Iqmy yang tukang sibuk, memang tak siap lah kalo aku buat sorang.

Malam tuh, kitorang gi kedai kek. Kali ni memang plan to make it really surprise. Bila dia nampak dia tanya "Buat apa beli kek ni mama?". Papa dia cepat je jawab "Tu untuk opis mama". Hahahaha... aku iya kan jer.


Apa punyer sengal letak 11th B'day Iqmy

Balik rumah, lakiku kerah semua naik atas tgk TV. While he's preparing the cake with the candle, aku layan hero2 tgk tv. Kendian, dia pun panggil turun. Lampu semua dia padam. Waaa... ini giler nyer surprise! Kat bawah, dia dah ready ngan lilin semua dah pasang. Kitorag nyanyi kan lagi Happy B'ay utk derang. Iqmy bukan main suker. Siap gelak2. Haiqal plak jenis suker tutup mulut. Malu ke hapa tatau la aku.


Sudah tiup lilin, Haiqal sendiri potongkan kek. Sedap gak kek blueberry cheese yang aku pilih. Main pilih je sebab tak order pun. Kalo order, takleh nak amik terus la, kena tunggu sehari 2 gak nak siap.

Acara memotong kek


OK gak sambut b'day cam ni. Nak organize a birthday party, memang tak sempat. Wiken pun selalu aku plan...

No comments: