Thursday, July 16, 2009

Kisah lakiku

Semalam, dalam kul 4, dear hubby did call me. Ask me to pick him up while I'm on the way home. "Pesal" aku tanya (siot kan? Laki suh amik pun kemain tanya. Heheheh)
Dia cakap, badan dia bengkak2. Tatau kenapa, tetiba habis bengkak muka, badan semua. Jadi penat, sesak nafas.
Giler kalut aku suh gi klinik. And I'm quite relief when he's mention that he just went there and got an injection. So, sesak nafas tu dah ok sket, cume bengkak still ada lagi. He just too tired to ride home.
So, aku mintak permision nak kuar awal. Sib baik bos tak banyak songeh. Terus aku pecut. Sampai tempat keja dia, tgk muka dia.. huk alosss... udusnyaaa! Hahahaha...
Ngan mata bengkak sebelah, tinger cam besar sebelah.. tak udus ke tuh? Hahahaha... sorry dear. Can't help it!
Jadilah aku pemandu tak bertauliah semalam. Selalu jadik mem duk sebelah, kali ni jadi drebar lak.
Laki aku ceritalah masa dia gi klinik, here's the dialog between 2 of them
Doktor: Cemana bleh kena ni?
Lakiku: Tak tau la. Saya tgh bersukan kat sekolah. Tetiba mata jadi tak nampak. Lepas tu, rasa penat sangat.
Doktor: Pas tu, datang sini ngan sapa?
Lakiku: Ngan kawan
Doktor: Hah? Kenapa cikgu tak hantar?
Lakiku: Erkkk.. saya cikgu la.
Doktor: Laaa... igtkan awak student. You look so young. How old are u?
Lakiku: 31
Doktor: Oooo.. looks like 17

So, apa motif lakiku bagitau cerita sebegini? Nak cakap dia tak makan dek usia la tuh! Nyampahss!!

Banyak kisah org igt dia student ni. Masa mula ngajar, kat sekolah dia buat sembahyang hajat sblm SPM. So, as a teacher, dia pun kena join sekali. Lepas sembahyang hajat tu, semua beratur bersalaman dengan ibubapa pelajar. Ada lah sorang bapak ni, salam ngan dia, sekali cakap "Belajar elok2. Insya Allah berjaya". Lakiku terkedu, sambil angguk2 and sengih2. Laaa... boleh plak bapak budak tu tertukar dia ngan pelajar. Aisehhh

Lagi satu masa dia nak beli nasi lemak kat tepi jalan. Masa ni, borang UPU baru kuar. Makcik jual nasik lemak tu tanya dia "Tak beli borag UPU sekali ke? Borang dah kuar ni?". Lakiku jawab "Saya dah keja dah makcik..." ahahahaha... senyap makcik tuh!

Aku??? Aku pun muka muda jugak laaa!!! Tak puas ati ni!

2 comments:

Audriena said...

uiks! bakpolah pok nik jadi lagu tuh? seriya tuh...

tapi ke air, hok aku tau,
kalu bekok2 and suffocation gitu,
allergic ko something air...
pok nik ado allergik ko?

~ kalu pok nik 17, mung gak ambik upsr la nyo... suko ko dok aku oyak nih?

nik_raihan said...

tok tau lah bakpo jadi gitu. sokmo2 tok rajin jadi pun. maybe la allergic. tp tok tau sebab apo.

aku UPSR??? hahahaha... jom aku blanjo!