Monday, June 29, 2009

What a packed weekend...

Banyak pulak activities on my last wiken. Semuanya ad-hoc gitu. Pepagi dah siap, hantar Iqmy ke nursery sebab ada report card day kat both of Haiqal's school. Baru je nak kuar rumah, van sekolah Haiqal sampai. Uikkss.. dtg amik gak? Bagus arr. Haiqal gi skolah ngan van dia, then aku gi hantar Iqmy. Sian lak, wiken pun kena duk nursery.
Sementara nak tunggu kul 8, aku melepak kedai makan dulu. Isi perut sket. Blom kul 8, aku dah gi skolah Haiqal. Terus naik kelas dia. His teacher already there. Aku pun masuk... cikgu dia pun tunjuklah Laporan Buku Adap ke haper nama dia. Tanya cikgu sesikit cemana Haiqal kat sekolah, cikgu dia kata he's ok. Mendengar kata, takde problem. Alhamdulillah... berterusan lah hendaknya... He's exam result pun improved. Previous exam no 8, kali ni naik no.7. Cuma he's quite weak in Maths. Need to supervise him on Maths lepas ni

Then, we headed to his Agama school lak. Compared his result, skolah Agama lagi bagus. Markah semua 90++. Tapi dapat no 8 out of 38. Improved jugak actually, so just support him. Tak yah stressed on him. Biar dia belajar dgn tenang walopon ntah bila dia belajar. Kat umah asik mainnn je.

Around 11.30, Mc Na arrived. We've plan to see our cousin's newborn daughter. Sblm tuh gi amik Iqmy, then straight to Imah's shop. Pilih2 baju nak bagi. Then we have our lunch. Masa ni Haiqal buat perangai sebab baju dia takde kat kedai Imah. Dah baju saiz dia takde, tak paham2 lagik. Tension betol aku!

Around 4.30 jugak baru sampai rumah cousin aku. Sesampai je, tengok abang dia pun ada sekali. Join la aku makan sate. Rezeki beb...

Cousin aku tu lak, cam tak beranak. Rileks je. Siap bleh duduk bersila tuh. Bila aku tanya, dia kata takde jahit pun. Sebab tu rileks. Bestnyer cam tu kan??? Aku dulu, dalam 2 minggu gak wooo nak ilang sakit.

Aroound 6.30, gi rumah Mc Yah lak. Solat Maghrb, gi Permata. Ada Petronas Family Karnival. Ramai giler org. Tp best. Cam2 makanan ada. Siap ada buah durian tuh. Artis jemputan pun ramai. Faizal Tahir, Jamal Abdillah, Shila OIAM, Ramli Sarip. MC lak si Zizan ngan Johan. Lawak je mamat2 tu.

Dekat kul 12 gak baru balik. Letih nya... jauh lak tuh parking. Si Adib ngan Aisyah nak tido umah Haiqal lak sebab Nelly ngan Mc Na dah tak larat nak balik Wangsa Maju. Heret2 je lah budak2 tu nak join.

Sampai rumah, mandi2... tido...

Esoknya, planning nak tgk Transformers. Tp hampeh tiket abih. Show kul 1.30 ada 1 tiket. Show kul 2 ada 2 tiket. Yang nak nengok nyer 6 org. Terpaksa kensel. The proceed with the shopping thing. Mc Yah borong baju ngandung abih 300 hengget.

Dalam 4.30, sampai rumah. Letih wooo. 2 hari berpoya2 sampai rumah cam kapal pecah. Ntah bila bleh kemas...

2 comments:

Dang Fatiha Subkylatifputri said...

weekend nie lar..biler lg..amboooiii..berfoya-foya jer keje nyer..x ingat duniya...

nik_raihan said...

deng.. wiken ni ada agenda lain lak. adess.. haruskah aku amik bibik?? hehehe