Tuesday, June 16, 2009

Pengalaman balik kg paling tak best

I take annual leaves for 3 days from 3 to 5 June last 2 weeks. Mula2 aku dah apply from 8 to 10 June. Tp lepas dah approved, org HR call lak kata ada training for auditor from 9 to 11 June. Sabar je la! Terpaksala aku cancel and cecepat apply cuti balik. Sib baik tak kena EL.

So, kitorang balik kg on 3rd June around 9 am. Mula2 nak balik tu aku dah rasa tak best. Sebab nya.. bondaku ada kat KL. Mak sedare, pak sedare, sepupu sepapat semua naik KL. Konpem Kg Nik Nal senyap sunyi sebab penduduk dia gi melawat KL. Dan sudah semestinya aku kena stay kat PIL sepanjang cuti. Argghhh... sungguh tak best! Tak best pertama!

The main reason kitorang balik kg just to visit my FIL yang recovered almost 100%. It's really good to see him in the good condition. Lega rasanya tgk dia dah sihat, boleh jalan, boleh makan. Alhamdulillah....

Episod tak best bermula sblm bertolak lagi. Malam sblm balik, Iqmy is not feeling well. Demam, batuk2 and muntah. 2, 3 kali bangun muntah. Habih cadar kena muntah dia. Sian... lembik! That's why kitorang bertolak agak lewat. Kunun nak suh dia ok sket. Sekali, on the way back, dia muntah gak dalam keta. Sib baik aku dah cover seat keta ngan selimut abang long. Hishh... tak suker betul nak jalan jauh anak tak sihat ni! Ngan aku2 sekali pening. Tak best ke2!

Jalan plak, banyak sungguh lori2 balik. Potong satu, 4,5 buah lagi ada kat depan. Nak potong plak sket punya payah! Seksa woooo. Aku rasa lama sungguh perjalanan balik kali ni. Kul 9 bertolak, kul 7 baru sampai. Penat siuttt... Tak best ke3!

Malam tu, aku tetiba sakit perut lak. Tak tau cemana aku nak explain sakit tu, tp giler mencucuk2. Tergolek2 aku duk menahan sakit. Lastly, muntah dengan banyaknyer. Hiiii... tak best ke 4!

Sehari duk kg, aku tetiba kena sakit mata. Bertaik je mata. Tp tak sakit. Cuma rasa tak selesa. Bengkak you!! Dengan merah nya lagik. Adeeehhhhh... apa lah malang nasib. Sampai balik KL semula pun mata still merah. tak best ke 5!

Nak dijadikan cerita, masa mata aku sakit tu hari Jumaat yang mulia. Please bear in mind, kat Kelantan, Jumaat cuti okeh! Dalam kul 11 kuar nak gi klinik, spjg jalan klinik tutup. Arghhh!!! Tension mak! Apa... Jumaat org tak sakit ke? Lepas solat Jumaat, kuar lagi kut2 klinik tutup sbb org nak gi solat. Sekali, dr tak sampai lagi.... dr takde... klinik tutup terussss. Tension tahap gilakkkk!! Tak best ke 6!

Iqmy kebogelan...


At last, jumpa gak klinik yang ada dr. Sib baik! Kejap je pun jumpa. Amik ubat, terus gi rumah mak sedara hubby. Tgk rumah derang baru renovate. Sungguh tak best gi rumah org tgh renovate kan? Ngan habuk, ngan sepah. Tuan rumah tak best, tetamu pun tak best! Pulak tu nak makan cendol pulut tapai, tp tutup lak. Dah lama ngidam nak makan CPT. Bila lah pulak bleh gi makan ni. Tak best lagi ke 7!

Cuaca kat KB lak... ya Rabbi... sungguh panas ala2 kat gurun Sahara (bila aku penah gi ntah!) Seksa sungguh nak tido malam2. Tu lah... kalo dah biasa ber air-cond, mula la tak leh nak tido kalo panas sket. Sian Iqmy, abih naik ruam2. Dan malam tu dia tido tak berbaju! Tak best ke 8!
Sehari sblm balik, gi potong rambut. Sket je aku potong, tp cina tua tu caj aku sblas hengget! Tp kak su potong, cuci, siap blow lagi, kena doploh hengget je. Sabor je!! Tak best ke 9!

Cubaan mengaco papa buat keja

Balik KL, Iqmy lak meragam bila dah sampai. Nangis sungguh2 tp mata tutup. Sian sungguh tgk dia. Huwaaa!!! Aku pun tak reti nak buat cemana. Last tido bila dah penat melalak,. Genap list tak bestku yang ke 10!

Kesimpulannya... memang tak best bila balik kg dalam keadaan sebatang kara! Semua sedare mare kat KL, balik kg cam melukut di tepi gantang gituh kat rumah in laws. Uhukssss...

2 comments:

Audriena said...

hahahah!

oloh! oloh! oloh! siaye la ko kawe aku soram nih.. sabor2 ya..

so iqmy dah okek ke blom?

nik_raihan said...

tu la... jange lah balik kg kalu merempat. meme tok beh langsung!
alhamdulillah.. iqmy just fine. tahap kebuasan makin meningkat. letihhhh