Thursday, June 18, 2009

Edisi memalukan diri sendiri!

  • Kelmarin kan... masa ku turun lift nak balik, tetiba bunyi alarm keta. Dalam ati aku cakap 'Keta sape lah yang bunyik ni... bising btol!'. Lepas dah sampai Level G, aku terus gi kat keta aku. Keta baruku ittew okehhh. Sekali... keta aku daaa bunyi. Rerupanya masa dalam lift aku tertekan alarm. Hampeh nyer dengar suara2 sumbang 'Patut lah bunyi... nak bagitau keta baru rupanya'. Citttt!

  • Ni kejadian 2, 3 thn lepas. Aku boleh sesat masa on the way nak gi keja. Kisahnya, jalan lepas tol batu 9 nu, derang bukak satu lane utk ke Loke Yew. Masa tgh jammed tu, tak semena2 (ayatttt) aku termasuk lane ke arah Loke Yew itu. Terpaksa terusss sampai ke Bank Negara. Dari situ ntah mana2 aku drive sampai silap masuk kawasan apartment. Sampai opis, bos tanya, naper lewat? Aku sengih2 ngan ngade2 skali. Malu wehh nak ngaku sesat!

  • Malam tu, laki ku plak cerita. Dia stop kat kedai runcit nak beli gegula. Lepas tu, dia gi kat motor dia. Dah duduk.. nak start... terasa lain macam. Laaa... silap motor daaa! Malu nyer pasal, dia masuk balik kedai runcit tadi beli gegula lagi sekali. Hahahahahaa

  • Pasal lakiku lagi. Masa mula2 plan nak beli keta, dia igt nak amik second hand. So, dia gi la melilau kat kedai2 used car. Ada sekali dia gi tgk kat satu kawasan kat Hospital KPJ Kajang. Tgk banyak Viva situh. Dia pun usha2 la. Dah pelik, naper takde letak rega keta, tp dia jenguk2 gak. Tgk satu keta, pehal banyak barang2 dalam keta ni? Tgk keta lain, ada macam2 barang gak. Lepas tu dia tgk sekeliling. Aisehhh... tempat parking keta laa... Cepat2 dia blah. Wakakakakaka... sib baik tak kena tangkap kut2 org igt dia nak curik keta.

  • Masa Haiqal 2 thn, he've been train to be diaperless during school break. Masa ni laki ku cuti, so bleh lah dia monitor. Satu hari, lepas keja, dear hubby pick me up then we headed to one shopping complex since he want to buy some books. While he's choosing his book, keja aku la melayan Haiqal. Tetiba... Haiqal kata dia berak! Sudahhh... Aku call dear hubby. Lakiku lak cecepat suh aku kuar gi kat keta terus. Then, aku tarik tgn Haiqal. Buk... seketul telah jatuh!Aku wat tatau... lagi cepat melangkah. Tgh kalut2 nak kuar, terdengar sorang salesgirl cakap 'Hiii... ada org berak!'. Then ada org lain lak cakap 'Ada org terpijak!' WHATTTT!!!! Aku terus cabuttt. Dear hubby pun tak de selera nak beli buku. Terus kitorang blah. Lepas kejadian ni, adalah 2, 3 thn aku tak jejak tempat tu. Wakakaka.. bila igt balik.. lawak gilerr

3 comments:

Audriena said...

KAH! KAH! KAH!

paling lawok keh haikal la... adeh la, air... aku nok oanggil family mung 3 stooges pong ado 4 doh.. aku tunggu citor iqmi plok deh?

Dang Fatiha Subkylatifputri said...

hahahahaha..cer mung citer ker budak x suka miss kelas karate do tue citer nie air..mesti dia penuh daulat memulangkan blk tali pinggang dia tue..
tp kan, sbb tue korang sesuai for each other..tang memalukan diri tue, korg mmg ada chemistry..

nik_raihan said...

well... we meant to each other kekdah nya...

nazroh.. citor Iqmy? kita tungguuuu...
deng... apo keno mengeno berok ngan karate? tok related pongg.. ahahahaa