Thursday, January 1, 2009

Welcome 2009

So, 2008 has just left us behind. There's come 2009. That's life is... keep going

Pertama kali aku bersiaran dari rumah ni. I guess just wanna check my email and do some billing transaction. But then, Iqmi seems behave really nice with his abang long, I think I can do something else. Hehehehe...

Last nite, there's no countdown or whatsoever celebration for us. Tahun baru omputih! Buat apa nak sambut bagai. I guess, we (Malaysian and muslims) should celebrate Maal Hijrah hari tu. No concert moncert things, but it's would be nice if we had bacaan Yasin and doa akhir and awal tahun. Lebih afdal kan.. Buat besar2an kat Masjid Negara.. or semua masjid kat mesia ni. Ahhhh... amannya rasa!

Actually, aku tgk berita tadi, lepas sambutan tahun baru, there 2 accidents in KL. Sorang mati and another 3 hurtly injured. Dari berita tu, yang meninggal tu pompuan melayu yang baru lepas sambut tahun baru kat pusat hiburan which is I bet, they could be in drunk..perhaps la...

Lagi, ada yang kena tangkap bermalam dengan bukan muhrim for this new year celebration. I feel really sad coz all of them are Malay teenagers.

Tetiba aku takut nak besarkan anak2 dalam situasi and keadaan cam ni... It's really hard!!!

No comments: