Wednesday, January 28, 2009

Our holiday!!!

Sebenarnya kitorang gi PD dari 2 minggu hari tu lagih. Seminggu gak aku tak hapdet blog ni ekk.. sungguh bizi seorang aku ini. Hehehehe...

Ok. Pasal our holiday tu, original plan was my sister is coming. Dah set up chantekkk punya. Sekali masa hari Sabtu tu, dia sms mentioning that she's not able to make it. Sebab laki dia tak balik lagi. Masa tu baru kul 11 lebih. I did reply her text saying that she just coming no matter how late it is. Kalo kul 6 pun ok lagih. So, aku expect dia datang lah jugak walopon lambat.

Hari tu lak, Haiqal skolah ganti and dear hubby pun keja. So, aku just prepare kain baju semua tu dulu sementara menantikan hero2ku pulang.

Lambat pulak dear hubby balik. Haiqal kul 12.30 dah ada kat umah. Iqmi pun, lepas Haiqal balik baru aku mandikan. Susah wooo nak mandikan si kecik ni. Dia punya gerak... segala jenis kuak dia bedal. Tak larat aku nak pegang. Sabtu tu, aku dudukkan dia, bleh lah mandi elok sket.

Dalam kul 2 baru dear hubby sampai. Banyak pulak cerita dia. Alkisahnya, kawan dia nak pinjam motor. Pompuan. Nak gi beli barang. So, dia pun bagi lah. Sekali kawan dia call kata jatuh motor. Kelam kabut dia gi cari. Alih2 duduk kat tempat parking lagi. Motor tu jatuh atas kawan dia tuh. Sib baik dia nampak sebab kawasan tu cam terlindung sket. Masa dia sampai, kawan dia still terbaring situ. Takleh bangun. Patah tangan. Dushhhh!!! Seram aku dengar. Kelam kabut lak laki aku ni gi panggil kekawan pompuan lain nak tolong pegang. Alim lah kunun....

So, dia rasa bersalah lak. Kalo dia yang tolong gi belikan barang, insya Allah tak jadi. Tapi benda nak jadi kan... motor dia calar sket je.

So, gitu gini gitu gini... dalam kul 2.30 gak kitorang bertolak. Adik n abangku dari Johor dah bertolak around 11.30 lagi. Adik n sepupu ku dari Wangsa Maju pun dah bertolak. Masa aku sampai Telok Kemang, derang baru lepak. So, kitorang terus direct check in dulu. Masuk bilik, usha situ sini. Solat Asar dulu, then kuar balik cari makan. Lapar wooo...


Yeahh... topi koboi Pok Jie


Iqmi the cowboy...

Kerek giler waitress kat Telok Kemang tu. Aku tanya ada apa pun cam nak marah. Geram jee aku nak blah. Sib baik mee goreng dia best...

Balik resort, temankan Haiqal mandi kat swimming pool lak. Dia ni dari tadi bad mood sebab tak bagi mandi. Tak de keja lain, asyik nak main situ je. Tak mencabar langsung. Hihihihihi....



Haiqal with the uncles

Malam, ada movie... Transformer. Layan je. Habih dah kul 11 lebih. Nak kuar makan pun dah penat. Lagipun semua cam kenyang lagi. Tido je la. Iqmi lak, dari dalam cinema tu lagi dah nyenyak. Penat sangat kut...

Mc Yah (my elder sis) did sms me, mmg dia tak jadi datang. Lantak lah....

Esoknya, aku, dear hubby n Mc Na (my sis) plus Iqmi, gi kuar bekfes. Belikan untuk bebudak lain sekali. Pas makan, aktiviti bebas. Mandi swimming pool lah. Ngan Iqmi sekali join. Lawak gak tgk Iqmi main kolam sampai terlelap tu. Hahahaha...


Pakat berendam belakoo!!!


Around 1 kitorang checkout. Have a lunch around that, then went back off.

Overall best sebab hang around with my brothers n sister. Looking forward for another holiday with more participants. Adik badik aku la...

No comments: