Friday, January 9, 2009

Thank God... it's Friday!

The day that I've been always looking forward to. Walopon banyak keja hari ni, tapi di saat2 lunch hour yang panjang ni, sungguh malash rasanya...
Actually, aku plan nak kuar soping walopon duit dah tinggal serdak. Duit cam air lak kuar nak2 musim masuk sekolah ni. Aduihhh... cemana lah org boleh beli keta besar 4, 5 bijik, rumah juta2? Aku nak menten apa yang ada ni pun... berpeluh!!! Tapi aku bersyukur coz what I've got today datangnya dari titik peluh sendiri. From nothing... again... nothing! Then we manage to stand on our own feet slowly. Dari rumah sewa... ke rumah sdirik. Dari keta kecik.. tukar besar sket. Dari berdua.. bertiga... skang berempat. Continual improvement gitu... hehehehe
So, bersyukur lah dengan apa yang ada sekarang!

Back to my plan. Aku plan nak kuar soping, tapi bila dah mengadap keja... tak sedar lak dah kul 1. Lunch hour hari ni kul 12.30. Sebab dah rugik half an hour, terus aku cancel plan yang sungguh berfaedah itu. Melanguk lah aku kat opis ni dengan memember sambil bergossiping. Just got a news that one of staff just past away around 12.30 pm today. Innalillahhh. Terkejut gak sbb sungguh tak sangka. Walopon aku tak baik ngan dia, tapi sbg rakan sekerja yang tak penah keja sekali (sebab subsidiary len2) aku tau gak lah sket2 pasal dia. Sblm ni tau yang dia mmg sakit, but rasanya he's recovering. Anyway, rezeki dia meninggal hari Jumaat. Al-fatihah to him.

Hari ni kawan aku cakap SOGO sales. Waaa... rasa melonjak2 atiku ini nak gi. Tapi konpem kena rejek permohonanku ini oleh dear hubby. Mamat ni mmg tak suke pergi area KL nuh. Ntah apa lah dosa tempat2 nu. Hehehehe...

Dah...dah... back to work!

No comments: