Thursday, January 8, 2009

Entry takde tajuk

Sib baik aku tak move out turun bawah. Tetiba dapat email remain to the current seat. Geng2 bawah lak kena naik. Wakakakaka... siannnn. Ad hoc lak tu. By tomorrow kena settle. Ntah apa punya decision la....

Tu aku bebel pasal bos aku yang kejap suh turun, kejap suh naik.

Ni nak bebel pasal skolah Haiqal lak.

Semalam, Haiqal balik skolah, dia kata cikgu dia marah sebab takde buku tulis. Elloooo... baran betul aku skolah skang ni. Buku tulis je ada 4, 5 jenis. P1 la... P3 la.. G4 la... aduh... banyak wooo. Plak tu, masa aku gi beli hari Senin lepas, stok tu takde, stok ni takde. Siot sungguh! Lagi, buku MGB (majlis guru besar) wajib beli 5 bijik. Tapi bila aku suh Haiqal guna, dia kata cikgu tak bagi guna sebab takde lencana sekolah kat depan. Pas tu, hapa kejadah suh wajib beli? Sesaja abihkan duit mak bapak?

Lagi dia cerita, masa belajar, dia mengantuk. Biasalah... bebudak... sekolah petang lak tu. Kalo aku kat opis pun boleh lena, ni pulak dia yang sekolah dari pagi lagi. Tp cikgu marah dia. Siap cakap 'Nanti cikgu siram!'

Actually, aku takde lah nak backing anak, tapi bukan takleh cakap cara elok. Dah namanya cikgu. Kena lah pandai tackle problem budak. Suruh dia gi toilet basuh muka ke... suh bangun buat exercise sket ke. Geram aku nak siram dia balik. Kalo dah budak ngantuk, tu maknanya dia tak reti mengajar. Or cara dia mengajar tu quite boring sampai budak tersengguk2. Hiii... marah betul aku. Tapi aku marah pun takat kat rumah je. Takde lah nak serang cikgu tu. Takde keja wehhhh. Biasalah... ketidakpuasan ati seorang ibu.

Our bundle of joy

Ni nak bebel pasal aku sdirik lak.

Apa kena ngan aku ni? Pagi tadi makan nasi lemak. Pas tu, kul 10 melantak lagi roti bakar. Lunch tadi makan rojak. Skang ni... naper lapar lagikkkk??? Aduihhh... tension siot. Aku pasan lately ni aku makan banyak sungguh. Hari tu, dear hubby belikan nasi ngan laksam. 2-2 aku bedal dengan jayanya. Pulak tu, siap abiskan nasi lemak Haiqal yang tinggal separuh. Lepas tu, bleh makan eskrem lagikkkk. Simptom apakah yang melanda diriku ini???

Untuk menyedapkan ati... aku cakap yang aku skang kan breastfeed Iqmi. So, I need to eat a lot in order to stimulate the milk. Kununnnnnn

2 comments:

Anonymous said...

simptom iqmi nak dapat adik kot kak nick ehehehe...

nik_raihan said...

hah??? dapat adik??? blom subur lagik la... hehehehe