Friday, January 2, 2009

Haiqal and his Ismail

Do you remember Haiqal's bicycle? (Betul ke eja beskal ni... pesal nampak pelik lakk). So... it got a name ok! Namanya ialah Ismail. Wakakakaka.... lawak siot!

Actually, dear hubby really love put a name to wateva things that he intends to. Cam motor dia nama Eric, teddy bear yang dia hadiahkan utk aku (kes tatau nak beli b'day present apa) dia letak Erica. And hari tu, lepas tayar beskal Haiqal dah repaired, he asked Haiqal... what he gonna address his bicycle. Sekali Haiqal cakap nak letak nama Ismail. Gelak sakan kitorang. "Tak komersial langsung!" said his papa.

Anyway, Haiqal seems like that name very much as he always called it Ismail. Dialog yang aku tak leh lupa:

Haiqal: Mama.. esok Haiqal nak jogging
Aku: Jogging kat ner?
Haiqal: Kat taman la. Mama jogging lari2, Haiqal jogging ngan Ismail

Sampai part Ismail tu, aku blur jap. Sapakah mamat itu??? Laaa... nama beskal dia rupanya. Terus aku gelak sakan. Sungguh lawak anakku ittew...

No comments: