Tuesday, January 13, 2009

Uwaaaa....!!!

Malam tadi, Iqmi jatuh katil!!! Memang aku rasa bersalah giler. Rasanya kejap je aku tinggal. Mula2 aku letak dia dalam buai, tapi dia nak bangun. Takde ciri2 budak nak tido langsung! So, aku pun angkat lah dia. Put him in the middle of the bed. Again... in the middle of the bed!
Lepas tu, aku pun pusing belakang, pegi kat dressing mirror. Ntah apa benda aku nak buat ntah. Sekali bunyi... GEDEGUMMMM!!!!!
Iqmi dah selamat landing kat atas lantai. Cara jatuhan tak dapat dikesan sebab aku dah berlari gi angkat dia. Dia.... normal la. Nangis sakan. Meraung sampai 'selok' (I dun find a suitable word... bahso klate jugok best!)
Waaa... sian nya babyku. Aku dukung sambil peluk dia. Usap2 kepala dia sambil menyalahkan diri sendirik. Haiqal pun ikut sama nangis. Takut adik dia cedera parah. Tinggi gak katil tu wooo... adoihhh... cemana aku bleh careless sampai camtu sekali??? Marah sungguh ngan diri sendirik!
Lepas dah diam tu, aku bagi minum susu. Masa tu aku call dear hubby. Berbakul dia bebel kat aku. Dia on the d way ke class. Terus cancel class, suh aku siap dia nak balik bwk Iqmi gi klinik.
So, kitorang gi klinik. Check kut2 ada kecederaan dalaman yang tak nampak. Bahya wooo.
Tapi alhamdulillah. Dr check, semua ok. Tak pitam, tak muntah, even no bruise at his body. Check mata pun, respond ok. Alhamdulillah. Dia pun masa dr check aktif kemain. Siap sengih2 dah.
Pas ni kena always keep him on eyes since dia dah nak merangkak. Mengengsot dah sakses dah...

No comments: