Monday, January 11, 2010

The weird things

I'm sure, in our lives, we experienced a lot of odd things kan? Same to me. In fact, I just faced a weird experience last Sat. The one that make me feel miserable, but funny though...

It's around 12 pm. I'm watching TV - Hwang Jini, while the boys playing inside their papa's office room. Papa lak.. yileek... Out to see his friend regarding the business that he'd planned to run. Banyak sungguh dugaan nak buat bisnes ni ek. Takpe... ada hikmah tu. Yang penting keep ahead, always pray for the success of it.

So, tengah sedap2 aku melopong depan tv, sambil tangan melipat kain baju yang menimbun, I heard the boys are quarrelling. Pemandangan biasa sebenarnya. Yang kecik suke mengacau, yang besar over sensitive. As I get used to the hu ha hu ha situation, I just let it be. Malas nak amik port. Buang karan je.

Then, si abang kuar bilik sambil bising2 marahkan si adik. Si adik lak, tanak kalah, pot pet2 gak even aku tak paham apa yang dibebelkan. Aku tgk, si abang tutup pintu bilik tu while si adik keep babbling inside the room. Aku tgk je lagi. Bila si adik dah start nangis kena tinggal dalam bilik, aku suh si abang bukak pintu. Sekali, time bukak pintu, si abang figured out that it was locked!

Haa!!!! Aku dah kalut. Try bukak pintu, konpem! LOCKED! And I can hear Iqmy's crying inside there. Uwaaa... cuak sehhh. Called dear hubby, and asked him to back home immediately. Mamat tu lak ada kat Sungai Long. Ntah apa yang dibuat sampai sana. Dalam kelam kabut, dia suh amik hammer, ketuk kat tombol pintu. Blom abih dia cakap, aku dah hang-up. Terus turun bawah amik hammer dalam stor. While Iqmy still crying upstairs. Betul la, kalo gabra, apa benda pun tak jadi. Hammer pun tak jumpa. Called dear hubby lagi. Aku dah nangis dah. Giler panic weh! Tanya mana hammer pun dah tergagap2.

Jumpa je hammer, terus naik atas. Ketuk punya ketuk tombol pintu, tak bukak2 jugak. Haiqal dah nangis sama sambil duk jerit "Adik!!! Adik!!!" Aku??? Uwaaa... nangis sama kuat mak ngan anak wehhh.

Agak lama actually adegan ketuk mengetuk tu. Sama gak dengan tangis menangis yang bersahut-sahutan tuh. At last, aku ketuk kuat2 sambil doa, mintak2 terbukak la pintu tu. Alhamdulillah... akhirnya, pintu terbukak, terus aku amik Iqmy yang meraung dalam bilik tu. Dah jadi drama cerekarama lak situ. Peluk cium semua ada. Siyesss... aku takooot kalo jadi apa2 kat anak aku! Si abang lak, bila dah terbukak pintu tu, kena marah seround ngan aku. Walopon aku tau bukan salah dia, tp sapa lagik aku nak marah kan? Lepas kena marah, dia lak majuk, kurung diri dalam bilik dia.

Tp kejap je. Lepas dah reda, si adik ketuk balik bilik si abang. Ajak main balik. And aku? Sambung melopong tgk drama korea balik. Hahahahaha...

Si laki aku lak, bila called and aku cakap dah ok, boleh lak dia sambung lepak kat kedai makan. Cehhh! Bagi dia, kalo terkunci dengan tombol pintu cam rumah aku tu, just small matter. Tp, bagi aku yang tak reti bab2 pintu ni... it's really a big matter what! Gabra wooo...

That happen last Sat. Now, I wanna share what happen almost 10 years back. Still study kat UTM masa tu but dah final year. Satu pagi, sblm gi kuliah, biasa la... siap2 semua. Masa tengah siap tu, rasa telinga aku gatal lak. So, aku amik satu cutton bud, korek tinger ngan asyik masyuk sekali. Syok2 korek, kapas tu tertanggal dalam tinger!

Masa tu, aku rileks lagi. Biasalah.. student, beli cutton buds pun yang murah2 je. Quality kureng la. Lps tanggal tu, aku try kepit ngan jari nak tarik kuar, sekali kapas tu cam pecah2. Haaa.. sudah!!!

Try lagik, dan lagik, dan lagik. Last2 dah takleh tarik. Aku dah panik... cemana ni? Pendengaran pun dah agak kureng dah. Tp coolllll dulu. Siap boleh masuk kelas lagik tau! Dgr tak dgr lecturer cakap apa.. belakang kira. Yang penting, kelas jangan tuang!

Lepas kelas, aku ajak kawan aku gi klinik U. Tak kira. Kena jumpa doktor gak. Hilang dah malu. Finally, dr boleh kuarkan cutton buds tu jugak. Siap bagi pesanan penaja lagi - "Len kali, nak korek tinger, skru dulu kapas tu". Ooohh... sungguh siot sekali!

Dear hubby lak, baru hari tu terlekat tulang ikan masa makan. Masa tu, aku on the way nak gi tgk anak sedara baru kat Prince Court Hospital. Dia called cakap dia kat klinik sebab tulang ikan takleh kuar. Cam dah terlekat kat idung. Adehhhh.... tak tau lah aku cemana nak elaborate. Yang pasti, I'm quite worried but still can laughed out loud when he told me.

Masa kat Prince Court, dia called. Dr dah berjaya kuarkan. Cemana? Dia cakap mula2 dr tgk tak nampak pun kat mana tulang ikan tu. Then, dr tu cakap, dia try tepok2 dulu. Kalo kuar, alhamdulillah. Kalo tak kena gi hospital, x-ray sumer.

Masa dr tepok2 tu, rasanya dr tu angkat and ketuk2 kut. Ntah lah... aku imagine cam yang selalu aku tgk demo utk pertolongan kecemasan tu. Finally, the fishbone managed to come out. Alhamdulillah... Quite surprise sebab dr tu kata besar gak tulang tu, cemana lah laki aku boleh tertelan?

Aku tanya berapa kena caj? Sploh hengget! Hehehehe... siap amik receipt tu! Tatau lah dia nak claim kat sapa.

No comments: