Wednesday, April 29, 2009

Sisters outing

It has been a years since our last outing. And this time, actually an ad-hoc plan when my younger sis - Mc Na did called me one fine Saturday morning mentioning that our beloved mother asked her to go to Nilai 3. She ask me to go too. Dan aku panjangkan jemputan tu pada kakak ku - Mc Yah.

And so the outing goes...

The sisters - clockwise Imah (youngers), Me and Mc Yah

Mc Na reached my house around 12. Aku dah siapkan Iqmi and did packed Haiqal clothes. Selalunya, kalo kitorang kuar, malam nanti lah baru balik. My dear husband is working that day, and I already got his permission dengan ingatan 'Jaga Iqmi lek lok' Chisttt!!! Iqmi jugak yang dia concern.

Anyway, as planned... we take our lunch at Mc Yah's. She's cooking type wife as her husband quite picky about the food. I'm blessed to get dear hubby. Hahahahaa.. malas punya pasal!

After performed Zuhur, we headed to Nilai 3 by Mc Na's Aveo. Aku igt nak suh Mc Yah bwk Vios dia, tp, sebab dah parked dalam umah, terus je lah ngan Mc Na's. All the kids were left at Mc Yah's. Aku bawak Iqmi je sbb budak ni breastfeeding. Sian lak kalo tinggal.

Sampai Nilai 3, biasala.. activity menjelajah from 1 shop to another. Aku aim nak beli kain baju raya. Mmg plan nak buat awal thn ni takut jadi cam thn lepas, malam raya baru siap. Lagipun aku plan nak tempah jahit manik. So, kena prepare awal la kannn... Meletops I raya ni. Auwww..hahaha


Mc Na, me, Kak Cik (eldest) and SIL Sofea

1st thing yang dibeli adalah kain utk bibik Mc Yah. She bought 2 fabrics for her bibik sbb bibik dia nak balik Indon around June. Dia kata sblm ni dia dah beli another 2. Takpe beli banyak2 pun. As a reward for bibik's excelent performance kaedahnya... hahahahaha

I found our theme fabric colour for this year. Quite hard to find actually, so bila dah jumpa, tawar menawar lebih kurang... aku rembat 10 meter. Lepas tu, aku jumpa another fabric yang more soft than the one yang aku beli. Cittt.... nyesal seround. Tp, bila tgk the design, laa.. sama cam kain kitorang thn lepas. So, tak jadi nyesal. Wakakakakaka...

Mc Na bought Barbie's bag for her Naily. Cute!!! Ni la bosannya kalo takde anak pompuan! Tak leh nak beli girlie nye stuff. Dah brg2 budak pompuan sket punya cute. Huhuhuhu

Masa jalan2 ni, we always left our mother behind. Aduh... letih sungguh menunggu bondaku menyopping. Kitorang dah masuk kedai lain, dia still stuck kat tempat tu. Sampai kitorang terpaksa melepak atas tangga jap menunggu dia. Hilang sekali, jumpa... hilang lagi, jumpa lagi. Ada sekali bonda kitorang hilang for quite long hour. Lepas tu jumpa terus aku cakap 'Yah...dah jumpa! Dah jumpa!'

Mc Na wat lawak 'Check...check... ada cedera ke?' wakakaka... siot je!

Finally, we said we're heading to another row of shoplots and ask her to go to that way after she done with her what-so-ever-doing things. Then, kitorang pun jalan la...


Bonda with me trying OGAWA foot massage. Tak best ponnn


Pilih2 kain... masuk kedai kuar kedai... tak sampai2 jugak bondaku ini. Tekak dah kering. Ngan lenguh mendukung Iqmi lagik. Kitorang decide nak have a cup of drink kat kedai makan area tuh. Minum2 sambil borak and share a bowl of kue tiaw soup. Best giler time ni. Kalo time gelak, kitorang bantai gelak je tak kisah apa org nak tgk. Abih segala isu kuar, sampai isu Tomok masuk OIAM pun kitorang diskas. Best lak Tomok dalam OIAM ekkk. Tersuke lak aku! Opsss...

Abih minum pun bondaku still tak nampak muka. As daugthers who really care about their mom, we bought teh ais utk dia. Paham la kan.. mesti haus ngan cuaca panas cam ni.

Lepas blah dari kedai makan, sambung operasi shopping. Beli kain lagi. Kali ni kain cotton yang sungguh chantek sekali! Rega pun murah compared to KL ni. RM90 hengget for 3.5 metres ok lah kan? Semua 3 badik amik kain tu tp design lain2 la. Yang haku tak puas ati, Mc Yah already took the design that I loved! Terpaksalah aku mengalah sbb masa dia amik, aku bz layan Iqmy. Dia amik kaler pink, aku kaler oren, Mc Na both colours. Fair and square kan???

Lps abih shopping, bondaku still MIA. At last kitorang pun balik kat keta. Sekali nampak dia duk nunggu kat keta tu. Adehhhh... siannya! Tu lah... saper suh leka sangat? Hehehehehe... hampeh nyer anak!

Mc Yah pun ulur la teh ais yang dah cair aisnya. Sekali bonda kitorang cakap, dia dah minum. Cendol lagik! Perghhh... lagi best rupanya dia gi minum! Aku dah hagak.. bonda kitorang ni pandai bawak diri!

Tak abih lagik tu, dia suh pegi dekat kedai karpet. Dia dah countim ngan bangla jual karpet tu nak amik 6 bidang karpet. Mc Na dah cuak... muat ke nak sumbat dalam Aveo dia? So, kitorang suh reduce amik 3 je. Tu dia... bila bondaku memborong. Tak main sket2 punyer.

Sampai rumah Mc Yah dah kul 7.30. Dinner then gi rumah cousin kitorang lak amik roti pau yang diorder. Sedap...sungguh lembut pau nyer. Kat sini sempat kitorang tgk Piala FA.. akhir - Kelantan vs Selangor. Kelantan gol!!! Bergergar rumah sepupu aku sebab semua jerit! Lepas tu Selangor lak gol. Sekali lagi gegar... semua jerit frust!

Around 11.30 jugak baru aku sampai rumah. Dear hubby duk rumah sensorang sambil tgk bola. Frust dia sebab Kelantan kalah penalti. Hahahaha...

Letih seharian duk merayau... malam tido tak hengat punyer!!!

Looking forward for another sister outing... bila ntahhhh

No comments: