Friday, April 3, 2009

when the elders need an attention

Actually my dear FIL's condition really beyond my expectation. Sungguh tak sangka he's become so weak as he never being that way before. Kalo sakit pun setakat demam2, pening2 gitu. But during my visit last week, I can't help it! Akhirnya gugur jugak airmataku melihat keadaan dia. Ditambah plak dengan dear hubby pun turut nangis. Itu lah... bila tuhan nak tarik nikmat, He can do it in a split second.

My FIL's condition mmg agak teruk. Takleh berjalan, bangun. Makan minum semua kena org tolong. Looking at him, makes me wonder, how is it going to be if I'm in his shoes? Will my kids take care of me?

Luckily PIL ada ramai anak. Lakiku 8 beradik and aku sdirik pun 9 beradik. Alhamdulillah, semua anak2 take really good care of their parent. Then, aku pikir, aku baru 2 anak. Org kata, sorang mak bleh jaga 10 anak, tp 10 org anak tak semestinya bleh jaga sorang mak. Hopefully anak2 aku akan jaga mak bapak derang elok2 jugak as we do to our parent.

Talk about PIL, aku lagik kesian dekat MIL aku. Penat dia jaga FIL aku. Aku risau nanti dia lak yang sakit. Selalunya kita lupa pada yang sihat ni coz sibuk duk pikir yang sakit. Bg aku, lagik penting kena jaga yang sihat ni, kena support dia so that dia tahu kita pun concern pasal dia.

Well...
Tonite we'll back to KB again. Penat hari tu pun blom ilang, tp memikirkan masa the elders ada ni lah kita kena jaga, aku abaikan segala kepenatan yang melanda.
Perghhhh... menantu mithali tak aku??? Wakakaka...

No comments: