Friday, April 10, 2009

The hard times....

Ntah lah.... aku tatau lah. Skang ni bertimpa2 ujian melanda. Perghh.. ayat. Hahaha...

Takde la teruk sangat actually. Starting ngan FIL yang sakit. Then anakanda Iqmy ku demam. 2 days back, just got a news that hubby nyer grandmom belah mak dia lak kena serang stroke. Mild stroke like his father.

Duhhhh.... bertimpa2 lak rasanya.

Semalam, masa tgh organize training, tetiba aku dapat call dari nursery anak2 ku. Akak tu cakap Iqmy ni cam kena campak. Whattt!!!!

Aku dah gabra. Pagi tadi elok je. Takde tanda2 kena campak langsung! Tapi Kak Yam tu kata baru tgh hari tadi ada spot merah. Aku dah lah tgh bz giler minggu ni. Giler bz!!! Ngan customer tgh duk training, team member semua takde. Semua ada keja kat site, sorang gi data center, sorang gi Putrajaya. Tinggal la aku kontang kanting nak kena urus semua sorang2.
But, seems this is emergency, aku call gak PM cakap aku kena balik. I asked him to come to office ASAP. Rasa cam aku lak PM siap bleh arah2 mamat tu balik opis. Terror tak? Wakakaka....

So, I went home and pick up my lil Iqmy. Masa turun keta tu lah pulak tumit kasut aku tanggal. Hishhh... cam drama korea lak! Hinggut2 aku pakai kasut tinggi sebelah. Hishhh... kalo hero tgk, then hadiah kasut baru sure syok! Sempat lagi aku berangan. Hahahahaha....

Guess... what he's doing??



Memang banyak red spots kat badan Iqmy. Belakang, depan, kat tangan. Cuak gak la. Gi check semua, sib baik doktor kata bukan campak. But that was because he just recovered from his high fever. So, haba panas kuar jadi bintik2 merah. Lagipun anakku ittew takde tanda2 demam masa pun. Aktif sesangat sampai aku tak larat nak pegang. Phewww!! Lega bila dapat tau anak sihat!!! Bleh lagi kitorang gi makan sambil bercanda2 lepas tu. I likeeeee


Hari ni, last training for hardware setup. For next week, training was postponed to another week. Another relief coz banyak lagi doc tak sempat aku review. Aduhhh.... sungguh banyak keja aku skang ekk... Sampai tak sempat aku nak berpoya2 masa kerja as I always do before. How I miss my relaxing time during work those days... huhuuhuhu

No comments: