Friday, December 26, 2008

Berdatingan...

Last Wed, I did apply for AL sebab dear hubby ajak jalan2. Just 2 of us. Plan nyer nak gi KLCC. Makan2, tengok wayang.

But, we end up with went direct to Mid Valley sebab gi bank kat PJ nu. Siot je gi sana. Satu keja tak jalan. Yang cawangan kat Kajang kata kena buat police report. Yang kat PJ lak kata tak yah, kena bawak geran keta je. Hampeh betul! Sesia aku buat police report sebab tak guna pun. Alih2 tak leh buat pun release letter tuh sebab tak bawak geran. Baran je akakkkk!!!

So, we went direct to Midvalley. Giler lama tak datang sini, dah banyak perubahan wooo. Sib baik tak sesat je. Mula2 sekali gi hantar gambar nak cuci. Byk woo 271 keping tuh. Stok 2 tahun punya gambar. Hehehehe.... Then, we went to GSC, pilih2 nak tengok citer apa. Ramai giler matnusia beratur! Derang semua ponteng keja ke? Hehehehe.. cam lah aku sorang je yang cuti hari tu. Aku nak tgk Australia. Tapi dear hubby tanak. Dia kata cerita cinta, tak beshhh. So kitorang tgk The Day The Earth Stood Still. Biasa je. Tak best sangat. Memang tak best lah sebenarnya.

Habih show elok2 je time nak amik gambar. So amik gambar dulu, then makan kat The Chilli's. Kali ni hubby order Lamb Shoulder, aku lak amik Chicken Crisply with honey cipottle ke nama dia? Lupa lak. Hubby's menu not as per his expected, dia kata banyak tulang lak bahu kambing nih. Hehehehe... siot je. Dia tu bab milih menu, mmg failed! Aku nyer ok, just a little bit sweet due to the honey. Tapi aku hentam gakkk. Aku paling suker fries dia, best wooo!

Around 4, balik. Berenti solat kat Petronas. Solat Asar sekali. Then balik amik tayar beskal Haiqal. Dah lama dia duk suh repair sebab nak belajar naik beskal. Alih2 sampai rumah, ada poslaju lak. Pekebenda lak? Dear hubby kata ni mesti hadiah menang ni. Aku tanya dia ada masuk peraduan apa2 ke? Sekali dia jawab takde. Chessttt.. hadiah pekebenda kalo tak masuk. Lepas amik anak2, gi poslaju, tapi clerk dia kata van yang hantar barang tu tak balik lagi. So kitorang gi cari kedai beskal dulu. Aku rasa org naik beskal ni dah pupus sebab kedai beskal mmg takde! Time ni lak si Iqmi berak. Adusss... berenti kat Petronas. Tak user friendly betul sebab takde ruang untuk baby. Terpaksa lah aku tukar diapers Iqmi kat surau dia. Nasiblah...

Then, went back to poslaju. Siot sungguh... van tu still tak balik lagi. Malas dah nak amik poslaju tuh. Last2 kitorang gi kedai beskal kat Giant Kajang. Tu pun tokey dia nak dah tutup. Settled!

Esok nya, si Haiqal dah start belajar naik beskal with no training tyres tu. Seems ok for a beginner like him. Lepas dah terror, baru janji nak beli beskal baru. Tu pun siap mintak nak gi skolah ngan beskal. Macam lah mak bapak dia nak bagi...

No comments: