Thursday, December 4, 2008

Balik kampung - naper ni???

Today is my last day working before raya haji. Lama gak aku cuti. 5 - 15 hb. Campur Sat Sun and public holiday dalam 10 ari gak arr. Raya sakan tuh.

So, we plan to go back to our hometown early2 in the tomorrow morning gitu. Tatau lah bila exact timenye. Tgk bangun kul berapa. Biasa lah... ada anak kecik ni, rancangan selalunya tergendala manjang.

But, entah lah... hatiku cam kureng sedap nak balik kali ni. Dunno why. Rasa excited tu takde compared to balik Raya Posa tuari. Naper ekkk??? Ni yang aku tak suker ni... Hati pun berdebar2 je. Jangan lah ada apa2 yang buruk berlaku. Mintak jauh sesangat. Mintak2 everything goes just fine. Mungkin ni mainan perasaan ku je... Insya Allah! Insya Allah! Insya Allah!

Actually, my school's alumni is planning a reunion for ex-students this 7 Dec. Rasa cam nak join, tapi kang aku sorang je batch aku yang pegi, mamposss duk sengih2 sorang. Siot arrr. Tapi based on discussion dalam our group, ada yang nak gi. FYI, penaung alumni kitorang ialah YM Tengku Amalin Aisyah Putri. Ye... ye... anak sultan kelantan tu. Memang dia skolah kat skolah aku nu, but since she is our junior, rasa cam tak best je. Hehehe...poyo je aku ni. Tengok la dulu cemana. Kalo tergerak hatiku nak join, aku gi lah intai2 dulu. Kut2 ada geng satu batch, aku lepak. Kalo cam sayuuuupppp je, aku blah ar. Hehehehe

Tapi yang tak bestnya, camera aku still kiok! Selalu lupa nak bwk repair. Nampak gayanya, kitorang ber'cameraless' lah raya haji tahun ni. Aiseh... takleh aku nak berposing maut. Tak pe arr... baju raya pun recycle raya posa ari tu. Baru sekali pakai pun... Tak basi lagi.

Ok lah... for those yang balik kampung jugak utk sambut raya korban ni, berhati2 dijalan raya. Baca doa, selawat. Jangan galoks sangat. Semoga kita selamat balik kg, selamat balik kl balik nanti. Insya Allah.

No comments: