Friday, November 21, 2008

What a shame...

Last night, we went to Kelana Jaya – Kompleks Tabung Haji to see dear hubby’s auntie and uncle who are going to Mekah. Biasalah… orang nak gi haji, kita kenalah jumpa. Haiqal sibuk duk tanya kenapa kena gi Kompleks Tabung Haji tu? Diorang yang nak gi Mekah, bukan kita. Tak reti aku nak jawab.
Lepas Maghrib, kitorang gerak. Sblm tu, aku dah standby sampul duit nak letak duit nak bagi derang, Takkan gi tangan kosong je kan. Kena hulur jugak seratus dua. Gi amik Kak Su dulu. Singgah pasar malam beli makanan kejap, then went off. Sampai sana dalam 8 lebih. Parking penuh lak tu. So, hubby turunkan aku dan Kak Su depan pintu while he went to find a parking. Haiqal pun gi sekali sebab dia tido masa tu. Sblm turun tu, aku dah bagi sampul duit sebab aku expect dia nak letak duit lepas dapat parking nanti.
Aku ngan Kak Su pun pegi lah jumpa derang. Semua anak2 dia ada. Dah besar semua pun. Alhamdulillah, semua anak2 dia menjadi. Sejuk je aku tengok family derang. Kitorang pun borak2 sampailah dear hubby datang ngan Haiqal. They will come back here on 31st Dec. Sebulan lebih lah duk sana ekkk… Sama la cam mak aku dulu. Tempoh standard lah tu.
So, bila announcement dah buat suruh buat registration semua, kitorang pun salam2, pelok cium semua. Sebab ni mak sedara belah hubby, so I just let dear hubby give the money to them. Kalo aku yang bagi kang, cam tak seswai lak. Lepas lambai bye2 hi2 semua, kitorang pun balik….
Sampai rumah around 10 something due to hubby salah jalan, jammed, hujan lagi. Penat gak lah. So, lepas solat semua…tido.
Pagi tadi, masa aku dah dalam keta nak gi keja ni, dear hubby tanya.. ada duit ke nak isi minyak keta nanti? As a good wife, aku jawab ada…. Hehehehe.
Then he ask again, eh… semalam dalam sampul duit tu letak duit ke? Aku kata lah tak sebab aku assume dia nak letak. Sekali dia pun tak letak daa...
Whattt??? Maknanya dia bagi sampul duit kosong lah???? Adoiiii mak kauuuu…. Malunya aku. Sahih makcik dia tau sampul tu dear hubby yang bagi sebab bukan ramai sangat pun yang bagi dalam sampul.
Aku marah betul ngan hubby aku ni. Dia ni selalu buat keja cam ni. Bukan nak check dulu dalam tu ada duit ke tak. Kalo aku letak sploh hengget pun, aku rasa dia main bagi jugak. I know you read this dear. Please...have a check first!!
So, cemana aku nak menjawab nanti diorang balik nanti? Takkan masa dorang balik nak kasi duit ganti? Kurang seswai lak pulakkkk. Giler malu aku....
Sebab ni mak sedara belah hubby, biar dia je yang jawab.

No comments: