Tuesday, November 18, 2008

Dilemma...?

Well, currently I'm looking for a babysitter to babysit my childs. Both ok! Actually, their nursery just fine, but I want a person who can focusly on my kids. Nursery ni ramai bebudak. So, they can't concentrate on particular person. Itu yang aku tak sukerrrr.
So, I did ask my neighbour... tanya kut2 dia tau sesapa yang nak jaga anakanda2 ku ini, since she's a housewife who mixed around the people surrounding compared ngan aku yang kenal jiran kiri kanan je. Hehehehe... Then, she told me that the neighbour depan rumah aku suker bebudak. Dia pun tak keja and anak dia dah 6 tahun. Sorang je. Sound interesting! Tengah aku sembang2 ngan akak tu, tetiba je neighbour tu kuar. Terus akak tu tanya... ni... ada nak tanya. Aku lak terkebil2 sebab drastik gitu. Ingat nak diskusi dulu ngan dear husband. So, aku pun tanyalah neighbour tu. Sekali dia punyer respond... nak! nak! Fuhhhh... excited tuuuu. Siap tanya bila nak hantar, Haiqal bleh makan apa... semua lah. Aku lak yang terkedu sebab tak sangka sampai cam tu. Tapi aku cakaplah... aku diskas dulu ngan laki aku. Dia pun aku suh diskas ngak laki dia gak... berapa sebulan nak bagi, laki dia ok ke...
So, when discussing with dear hubby, dia cam tak berapa setuju. Well... let me list down all the pros and conts.

Pro:


  1. Dekat ngan umah. Senang nak hantar
  2. Lebih terjaga and focus
  3. Kalo aku balik lambat pun, no extra charges
  4. Dia suke ngan budak and can concentrate on my kids.
  5. Kalo Haiqal balik sekolah lambat, I have no worry he's waiting outside our house. He can stay at the babysitter's house
  6. The babysitter-to-be got a 6 year old son, so bleh kawan ngan Haiqal
Conts:


  1. Dekat sangat ngan umah... depan tu je. So kalo cuti or ada kat umah, dia bleh tau.
  2. Kalo dia ada emergency, ngan aku2 sekali kena cuti
  3. She's expected! Kalo dia dah due, kang letih aku nak mencari org baru.
  4. I'm afraid that Iqmi wont get along with her... for the first time la... biasalah nak tukar org ni. Sian dia.
  5. Tak tau lagi cemana dia jaga. Kang dia pun buat sambil lewa kang...
  6. Tak tau gak about the payment, kang mintak lebih. Tp yang ni bleh countim

For the time being... aku n dear hubby still tak tau nak letak mana. Sungguh dilemma diriku ini.So... what say you?

No comments: