Tuesday, November 25, 2008

What I'm doing during my AL

Semalam aku amik cuti. Saja nak menghabihkan annual leave aku yang ada dalam 18 hari lagi tu. Kompeniku memang hampeh sebab kalo tak amik, kira burn. Bleh bring fwd 10 hari je. Tak ke hampeh namanya tu???


Tangan Haiqal yang aku hentam pakaikan inai... hahahaha

Aku plan, nak melepak kat umah while all the kids sent to their nursery. Tapi lain lak perancangan dear hubby. Dia nak gi Balai Polis suh buat report pasal release letter dari bank tu hilang. Ni semua dia punya pasal. Dia yang hilangkan, aku lak yang susah nak kena buat police report sebab nak mintak bank kuarkan release letter yang baru. Buhsan betollll.

Iqmi yang meleleh air liur


Sblm gi balai polis, kitorang gi bekfes dulu. Anak2 pun aku gi hantar lewat sket. Iqmi mandikan dulu. Lepas bekfes, balik umah amik motor. Merempit je gi balai polis. Senang nak park. Gabra gak aku, 1st time ni gi balai polis wooo... Sebab keta yang bank kuarkan release letter tu atas nama aku, terpaksalah aku yang buat report. Kalo tak, memang aku tak jejak kaki pun. Tengah tunggu nak logde report tu, baru hubby aku pasan, no acct bank tu tak de. Dalam hp pun takde. Aku kata derang tanak kut. Tapi laki aku nak balik gak gi ambik in case dia nak. So dia blah. Tinggalkan aku kontang kanting kat balai polis ni ngan muka blur. Bila no giliranku dipanggil (nak wat polis report pun ada no giliran koooo), dengan gabranya aku gi kaunter.

Dah explain nak buat report apa, polis pompuan tu pun taip la. Dia dah tau ayat2 apa nak tulis. Aku letih duk pikir ayat apa aku nak karang. Cehhh... senang je nak buat report. Lepas amik sign, bayar 2 hengget. Siap! Tu je punnnn...
Laki aku tak sempat datang balai polis balik aku call dah siap. Plan nak gi bank lak. Tapi sebab aku dah bad mood duk nunggu dekat guard house cam org budus, aku tanak gi. Giler letih nunggu, ngan panas lagi. Tercongok depan pak guard tu. Tension siottt!!!
Lepas aku ngamok2 marahkan laki aku tu, bleh plak dia come out ngan idea bodoh dia ajak tgk wayang. Aku dah merajuk tanak tgk, tapi pedulik hapa dia. Sesuka ati dia gi gak JJ Cheras Selatan. Alah... aku marah pun sebab tunggu lama je. Lepas sesi ngamok sakan... dah ok lah... hehehehe...
Usha2 tatau nak tgk citer apa. Aku nak tgk Igor, hubby lak tanak. Dia tu mmg tak suke kartun. So last2 kitorang tgk High School Musical. Lawak je...
Cerita ok. Aku suker citer2 cam ni. Rileksss... best je skolah dia. Bila ntah belajar. Asyik nyanyi 24 jam. OST pun quite good. Rasa cam nak download. Tapi dear hubby kata aku ni buta muzik. Lagu2 cam tu best dengar masa tgk citer je. Kalo dengar luar citer tak best. Kunun nya celik muzik sangat lah dia tuh!

Balik rumah dah kul 4. Lepas Asar dah kena gi amik anakanda2. Hmmmm... takde can lah aku nak lepak. Kena apply AL lagi pas ni nampaknya. Ahaksss

No comments: