Tuesday, March 9, 2010

Celebrities... so what?

This is my experience bumped unto a celebrity last Fri. Not that fofular nowadays... ala2 suam2 kuku gitu.
Actually, that day, I skipped my work to go to JJ for their JJ Fiesta Day. Haishhh... aku pun tak tau la... dadah apa JJ dah bagi kat aku ni. Ketagih semacam! Risau gak aku. Hehehehe...
Around 10.45 am, my dear friend dah get ready with her car, and texted me "Jom!". Sepantas kilat aku locked my lappy, grab my bag, then lenggang kangkung masuk lift. Bahagianya hidupppp!

Sampai JJ, I noticed that my JCard was expired. Aisehh.. kena renew dulu la. JJ counter pun sket punya lembap service. Kena amik no tu. Tp, sebab semangat coping berkobar2, I keep myself calm. Take the no, then walk around the mall. Tak koser aku nak duk tercongok situ. Baik cuci2 mata sket sambil aim nak beli apa.

Agak lama aku jalan2, tak jauh... to make sure that I can keep my eyes to the number being announced. When it's just a number left, I start to get ready, but still moving around. Aku tak gi kat kaunter lagi kut2 lama lagi nak naik no aku. Sekali, cepat lak. Maka berlari2 anak la aku. Belom sampai ke kaunter, dah panggil the next no. Tp pedulik hapa aku! Menonong je aku ke kaunter, then sat on the chair while giving my JCard to be renewed. Makcik yang no lepas aku pun datang claimed that her no was called. Aku kata la no aku sblm tu. Boleh dia kata "Dah awak lambat.."

Amboihhhh... bukan lambat setengah jam pun makcik woiiii! Yang jaga kaunter pun tak nyempat2 tekan no lain. Aku tak kira, aku duk je situ and I told the counter girl, "Saya nak renew". Makcik tu aku ignore je. Budak kaunter tu pun amik card aku and proceed.

Lepas tu aku dengar ada sorang makcik lagi cakap... "Awak kaunter sana, bukan sini". Aku pun toleh. Haiii... sorang artis rupanya. Pakai tudung itam. Tapi ada aku kesah? Lantak la. Budak kaunter pun cakap "Nak renew semua kaunter ni, kaunter sana nak redeem rebate". Hehehe.. aku menang! Aku buat bodo, but I noticed her eyes were staring at me. Nak je aku balas balik. Tp... tak de keja la ehhh!

Sampai la siap card aku, she still staring. Cam tak puas ati aku potong (bila aku potong?) line kawan dia tu. Arrrr... pegiii daaa! Igt aku takut?

Masa kawan dia dah siap renew and they moving to escalator, sempat aku jeling si artis tu. And I noticed that she's still looking at me. Lantak ko la... nak jeling sampai naik juling ke, hapa.. igt ko artis ko boleh potong line sukati? Hampehhh....

Sebab dah banyak masa aku terbuang kat situ, I just manage to buy a pair of shoes. Then we went back to office sebab dah kul 12.30. But... at 2.30, before I go to Serdang for a meeting, sempat aku cilok masuk JJ sekali lagi. Kali ni... mission accomplised!

8 comments:

D said...

saperkah artis tu weihh?

jq.person@hotmail.com said...

rosnah mat aris..? heheh

nik_raihan said...

diana
aku bagi clue je la ek. penyanyi & pelakon sezaman ngan seripah aini. anak dia penah kena gosip ngan penyanyi dangdut. is it ring any bell?

g-ha
rosnah mat nor? cehhhh!!! kalu nga dio tuh aku tok berani maa... ahaksss

jq.person@hotmail.com said...

uji rashid..? yeah!!!

nik_raihan said...

erkkk... betul ko eh?
betul ko????
jap... tgk buku jawape




iyaaa...!!!
tepat sekali!!!

jq.person@hotmail.com said...

wah..!! biso nyor aku.. (eh, anok dio rajing gosip dgn penyanyi dangdut.. sapo ehh..?).. ifa raziah kor..?

nik_raihan said...

mung bab2 artis martis ni biso sokmo.
hehehe... iyo la.. ifa raziah la. ke dulu yo yo gewe meh2 nok nikoh esok kare

mc dee said...

kuat gok gossip gha neh... hehehe