Monday, February 1, 2010

Uncomplished mission!

Episode... another failure...

It's been a while for attempting to eat satay Kajang. Walopon duk Kajang, tp we're not that obsessed with satay Kajang. Biasala.. kalo dekat mmg tak heran, yang jauh tu yang di kejar sangat. Hehehehe...

Previously, we've tried to go to Hj Samuri premise, but too crowded with the people. We dun even got a parking slot. So, we change the menu and went to another restaurant.

Last Sat, went back from Alamanda (saja jenjalan bawak mak aku) we give another try to Hj Samuri again. Before that, we have to pass by a kuil yang masa tu Thaipussam was taken place. Maka jem la disitu sebab ramai sangat geng2 India duk merayakan perayaan dia tuh. Ada bermacam2 tuhan. Sempat lah aku usha2 dikala merempuh jalan yang jem itu.

2 badik bekerjasama menjanamkan barang!

Finally, we managed to entered Hj Samuri premise. Matnusia mmg ramai same as our previous visit. Tp, gagahkan diri gak pusing2 cari parking. Lepas 2 kali pusing, ternyata mmg takde parking, dear hubby asked me and the kids to go inside and order the satay first, while he’s looking for a parking.

Menonong aku masuk 3 beranak. Fuhhh… giler ramai umat matnusia. And they just practice self service instead of table service (as per our last visit). Tu satu hal. Satu hal lagi, meja penuh beb! Haiqal suh naik atas. Mendaki lah tangga aku ni ngan mendukung si Iqmy. Sekali tgk.. tingkat atas tutup daaa… I dah hangen. Tp tahan dulu! Maybe sebab dah terasa nak makan satay sangat kut.

Really love trying on a game

Terpaksa lah aku menunggu tercacak tepi satu meja yang diduduki oleh kapel India. Wa dah lenguh berdiri, derang bleh lagi rancak berborak. Sabor je lah. Rerupanya, satay derang pun tak sampai lagi. Opss.. before that, Haiqal told me he want to go to somewhere else. Tak sempat aku halang, dia dah berlari pergi. Hampeh sungguh.

Dear hubby called kata parking takde. Suh aku kuar balik, tp when I told him that I missed Haiqal, terpaksalah dia park jauhhhh nun di hujung alam. Haiqal back to me before his papa arrived. Tp kena marah gak seround dua. Dia ni kan… suka ati dia je nak gi memana. Ni yang buat kitorang selalu marah.

Lepas dah duduk, dear hubby sampai, maka aku pun pergilah beratur nak order. “Ayam sepuluh, daging 5. Meja no 43” aku bagitau dgn konpidennya. Sekali budak tu kata “Ayam kena tunggu lagi sejam baru siap”. Terus aku cancel. Giler apa nak menunggu sampai satu jam. Dah lah sket punya susah nak parking, kena tunggu meja lagi. Nak kena tunggu sejam lagi??? Ohhh.. tidak!!!

Lastly, kitorang blah. Tp sebab mind setting dah nak makan satay, kitorang gi makan satay gak. Tp tak sedap nye… ya rabbi!!! Nyesal seumo hidup! Tu lah first and last aku makan satay kat kedai tu! Tobat wehhh...

He asked me to snap on him! Hamboihhhh

No comments: