Friday, October 2, 2009

Cerita raya - continuos version

Okeh.... sambungan
Since we're at our hometown 2 days before raya, so we devided to have an iftar once for each family. Adil dan saksama gituuu.
Fri - we had an iftar at my in laws but korum tak cukup since my SIL who stayed in Penang tu bukak posa rumah in law dia lak. But we've met after Isyak sebab derang datang rumah in law aku malam tu.
Sat - bukak posa umah aku. Still tak cukup korum sebab my eldest and youngest sisters are not in. Hentam jelah... Nak semua ada quite difficult sbb masing2 ada priority masing2.
Malam raya - stay at home, main bunga api, gosok baju raya, buat tu, buat ni... but really fun. Aku paling suka malam raya. Suasana tu len macam sket. Yang budak2 sibuk nak tido sekali. Si Haiqal dah siapkan tempat tido kat ruang tamu kat tingkat atas. Yang lain2 berebut booked kan tempat. Kemain berebut tu, tp last2 yang tido cuma Haiqal, Nelly and Afiq. Adib yang bersungguh mintak permission dari mak dia, hampehhh... tido bawak ketiak makkk jugak!

Sebelum tido berjemaah

2 badik

Pagi raya - bising seperti biasa. Siapkan makanan. Tahun ni, menu raya kitorang lari dari tajuk. Selalu kitorang buat spaghetti dan nasi lemak, tahun ni tukar nasi dagang. Belasah je lah. Aku muak kalo nasi dagang raya2 ni. Sebab konpem org lain buat nasi dagang jugak. Terbukti ramalanku benerrr belaka. 5 rumah kitorang beraya, semua hidang nasi dagang. Tp aku makan jugak... hahahaha...

Pok Jie dgn baju melayu baru setelah hampir 3 thn pakai baju sama

Kaler tema utk kuargaku... hitam itu menawan. Haaa... cun!!! Aku lah cakap, nak harap sapa lagi puji kalo bukan diri sdirik kan? Tahun ni jugak kitorang berkaler tema selama 4 hari. Agak melampau ke? Sukati aaaa...


Bersiap di pagi raya


Sekali tidooo daa...

Sebenarnya, aku plan 3 hari je ikut tema. Tp for the 4th day tu, accidentally, kaler sama lak. So, jadilah 4 hari.


Raya 1 - Hitam

Family pic. Jauh.. cameraman tak reti laaa


Raya 2 - Purple

Ber3 je. Haiqal naik keta lain

Raya 3 - Hijau

Sempat amik malam je. Abang long dah tukar baju tido pun


Raya 4 - Oren

Posing kat rumah orang

No comments: