Thursday, May 7, 2009

Terkesan kah aku???

Perghh!!!
Hawau nyer tajuk. Cam org2 sasterawan gitu. Hahahahaha...

Okeh.. Sebenarnya, I did notice, recently, I'm quite calcalative to spend the money. It is because of the recession?
Maybe...
Harga barang naik... kos hidup naik... gaya hidup pun nak upgrade jugak
So, kena lah kedekut sket nak berbelanja. Bleh gitu???

Tak jugak... kalo buat cenggitu, sure savingku menambah tetiap bulan.

Citernya, semalam aku gi shopping susu Iqmy. Then I found out a really beautiful tray. FYI, aku tak penah beli tray untuk rumah aku. Yang ada kat dapur tu pun hadiah masa kawin. Yang tu je lah aku guna dari dulu sampai skang. Okeh je walopon design kureng cantek. Dah org bagi.. takkan nak komplen.

So, dalam ati aku berdetik.. it's time for me to get a new tray. So, aku pun rembat that tray in 2 sizes. Satu besar, satu kecik sket. Rega tak mahal mana... affordable la. Then, aku pun melilau tgk2 barang lain lak. Groceries je pun yang aku beli.

Sampai kat kaunter...tetiba hatiku berdetik lagi. Bulan ni, dah spend almost RM350 untuk brg rumah. Kalo aku amik tray ni, sure Rm100 lagih. At last... aku kuarkan tray tuh balik... bleh???
Hampeh betolll!! Takat tray tu pun aku berkira bukan main...
Naper ekkk... bengong laaa

Harus kah aku gi beli semula hari ni??
wakakakaka

No comments: