Wednesday, May 27, 2009

Iqmy yang kerinduan

Semalam, lepas solat Subuh di surau opisku yang hampeh ni, aku dapat panggilan dari nursery anakku.

'Iqmy demam la kak. Badan dia panas ni..'

'Hah! Demam??? Dia ok ke? Nangis?'

'Tak nangis. Nak tidokan dia ni'

'Papa dia tak bagi ubat ke?' - Lakiku ini... dah tau anak nak demam, bagi la ubat siap2.

'Takde lak kak'

'Takpe la... basahkan towel, balut kepala dia. Bagi hilang panas dulu. Jap lagi saya balik'
Adehhh.. terkejar2 aku siapkan segala mak nenek sbb kena balik awal.
Pas tu, tepon dear hubby, suh dia balik hantar ubat dulu. Sian mamat tu kena merempit balik Kajang. Tu la.. sapa suh beli umah jauh2? Hehehe...

Tapi lama gak lah aku kena duk ulang alik turun naik opis. Ye lah... CMT nak kena sign dulu, prepare TSR lagik, semua quotation lagik. Kepala aku da berpusing. Malam tu aku tido dalam 2 jam je. Tu pun letak paler atas meja je. Kira tido2 ayam sbb kejap2 bangun cek document.

Dalam kul 9 gak la baru aku gerak balik. Beli makanan dulu. Tepon hubby, dia dah balik keja dah. Dah bagi ubat kat nursery tuh. Tanya nursery, Iqmy dah tido. So, aku pun balik rumah terus... paler dah ting tong... sib baik sampai rumah.

Yang sakit ati tu.. sampai rumah, hilang lak ngantuk. Sabar je la. Layan The Confession of a Shopaholic jap... lepas tu menda tu layan aku. Hahahaha...
Alih2 aku tutup dvd, sambung tido.... Zzzzzzz
nikmatnya tido tanpa gangguan nehh!

Dalam kul 3 bangun... rasa melayanggggg gituh. Buhsan sungguh. Baru nak layan perut, bukak2 nasik... alaa... dah basi! Citttt. Perut dah la lapo. Dari malam tadi tak makan apa2 nih. Sib baik ada Big Apple Donut yang aku beli masa kuar merendek ngan Joan n Shila. Makan 2 bijik.. rasa muak lak. Ok lah... at least beralas sket perut ku.

Pas mandi, baru ok sket. Dear hubby baru balik keja. Dia cerita la.. anakanda ku itu malam tadi tak tido sangat. Ye lah.. selalu breastfeed. Bila takde, terganggu lah sket. Bagi botol, tanak. Sian dia...

'Sian budak tu je? Bapak dia ni? Lagi sian... tak tido duk dodoikan dia' marah laki aku. Hahahaha.. padan muka! Baru aku takde semalaman dah bising.

Aku gi amik Iqmi awal sket. Alahaiii... rindunya kat dia. Sian dia pun rindukan aku gak. Hahahahahaha... aku nampak cam tu la

Pas tu gi makan kat KFC. Ntah apa2 ntah laki aku ngidam makan KFC. Cam budak2. Selalu kalao Haiqal mintak nak makan McD ke, KFC ke, Pizza ke.. awal2 lagi di rejek. Buhsan katanya asyik makan benda tu. Hari ni dia lak yang ngade2 nak makan KFC.

Malam lak... lepas Isyak, kepala aku dah pusing2. Blom apa2, aku dah siap nak tidooooo
Maka tido lah aku dengan sakses sekali!

No comments: