Monday, May 18, 2009

Exotic kah???

Alkisah nya...

Pada suatu hari (baca cam kanak2 bercerita okeh! Hahaha) di tengahari yang panas terik, aku 3 beranak lepak kat rumah je last Saturday due to dear hubby was worked. Abang long supposed sekolah ganti, but pg tu bila kejutkan, dia cakap tanak gi lak. Lagipun hari tu just ada perayaan Hari Guru, aku pun just let him be...

Iqmy yang sibuk mengemas

Pagi tu, kitorang ber3 kuar makan kat kedai makan area rumah. Tak sempat nak masak maa... Hahaha... cam haper aku ngan anak2 makan kat kedai. Selalu pun cam tu. Ada anak kecik. Alasannnn hehehehe

So, tgh tu, masa lunch, aku menyuap bubur nasi utk si Iqmy, sambil menyuap nasi beriani ke mulut sendirik ngan abang long. Si Iqmy lak skang ni dah tanak duduk dalam walker dia. Asik melalak je nak kuar. Tak bebas kut dalam tuh. So, aku letak ke kat lantai biar dia merangkak sesuka ati dia.


Muka tak puas ati ke muka membebel ni?

Tiba2....

Jeng..jeng...jeng...

Masa aku nak suapkan dia... sekali aku nampak something yang sungguh tak best! Kaki lipas ngan sayapnya bertaburan depan Iqmy. Si budak tu lak, nampak cam tgh makan. Waaa!! Tidakkk!!! Anakku telah makan lipas!!!

Kalut aku rembat budak tu, bawak ke sinki. Korek2 mulut dia... kuar la kepala lipas. Oh NOOO!!!!

Jangan lah dia sempat telan. TIDAK!!!!!

Masa aku korek tu, dia lagi nak tutup mulut dia. Geram sungguh aku!!!

Dah kena marah.... lepas sesi nangis, dia pun tertido tuh. Penat kut mengunyah kepala lipas. Adessss... libang libu rasa hatiku! Masa dia tido, kesian pulak tgk dia. Tak pasal2 kena marah. Hehehehe...

Lepas adegan makan lipas tu, dan2 tu gak aku stop makan. Sian abang long... dia pun tak lalu nak makan.

Aku pun suh lah abang long kutip dan buang mangsa kejadian tu (lipas tu la..) Sekali abang long cakap..'Hish.. abang long geli la mama..'

Aiseh.. yang abang siap geli, yang adik bleh makan lagi!

Camni cara kemas ni.... zrappp!!!

Skang ni... semua benda yang dia jumpa, semua nak sumbat dalam mulut. Sebab tu aku malas bagi dia merangkak. Tak selamat. Rumahku syurgaku lak... sejak ada budak ni, cam kapal pecah. Tak sempat kemas, dia dah kemas balik. Huhuhuhuhu!!!

Kusyuk baca, siap tunjuk2 tuh

Video ni actually dah lama... saje je nak try upload. Sakses lak. Suke...suker....

No comments: