Monday, June 27, 2011

Mistik

Aku nak cerita bab mistik sket kali ni. Actually it happens to my hubby. Lately dia jadi agak garang. Selalu ngamok tak tentu pasal. Aku solat lambat pun dah marah2. Budak2 duk bergaduh pun dia ngamok. Aishhh... siyess... aku tensen!

Pas tu, dia susah nak tido malam2. Ada satu malam, dia takleh tido, then dia nampak cam satu lembaga dekat pintu bilik. Dia selawat banyak2 dan baca segala ayat yang dia tau. Lepas tu, dia rasa meremang bulu roma. Turun bawah, masuk bilik, dapur, ruang tamu semua. OK. Then dia masuk stor. Memang kat sini dia terasa ada 'something'. Terus dia baca ayat apa ntah, aku lupa.

Sebenarnya, kalo nak di ingat2 balik, aku rasa mula2 dia jadi pelik bila one day, kitorang jumpa sekor tikus dalam stor. Biasala, bila dah ada makhluk lain ni, dah jadi tak best la. Ngan busuknya, sepahnya... rasa tak selamat la. So, malam tu, dear hubby pasang trap tikus. Around 12 lebih, bunyi cam trap tu dah mengena. Kitorang pun turun tgk. Konpem! Dah masuk perangkap pun...

Aku suh laki aku bunuh je terus, tp memandangkan dah lewat malam, cam kurengggg sket. So, dear hubby pun angkat je perangkap tu, letak kat luar rumah. Tapi dalam pagar lagi la. Laki aku pun bukan berani sangat nak bunuh2 tikus sebenarnya. Jadi, perangkap tu ngan tikus2 tu sekali tinggal kat luar la.

Esok nya, nak gi keja. Aku kuar tetengok tikus ghaib! Siyesss wehh!!! Mustahil la boleh lepas dgn perangkap tuh. Aku nak tarik pintu dia pun sket nya susah. Misteri gak la. Petang tu, my dear hubby left all alone at home. Masa dia kat dapur, dia rasa ada sesuatu yang melintas belakang dia, pas tuh bulu roma dah meremang semacam.

Start dari hari tuh, mmg kitorang selalu gaduh even for a small reason. Kekadang, takde reason pun gaduh. Naik buhsan aku!

But, dear hubby feels something is not right. Dia sendiri rasa pelik. So, dia call her mother ask for ustaz utk tgk2. Then dia cakap ngan ayah dia. Suddenly ayah dia nangis. Ayah dia kata dia boleh rasa 'something' tuh. Ayah dia terus suh balik berubat.

So, last Wed, dia balik kg. Jumpa ustaz. Dia kata ada saka dari keturunan ayah. Spontan je laki aku cakap dia bleh jawab padahal dia pun tak tau sebenarnya. Ustaz tu suh kuar, dia jawab tanak. Ustaz tanya, kenapa pilih laki aku, dia jawab, dia suke ngan laki aku. Suh kuar, tanak jugak. Dia kata lagi, dia tak buat apa2 pun, dia nak jaga laki aku je. Ustaz tu gosok2 tapak kaki, laki aku kata dia mengilai cam hantu. Then ustaz tu tekan ibu jari kaki kiri. Sakit! Cam kena hiris, pas tu kena bakar. 4 org pegang laki aku meronta2. Lepas dah kuar, dia gosok kaki balik, Ajaib! Tak geli pun. Tekan ibu jari kaki plak... tak sakit pun.

Dia kata lepas tu, dia rasa tenang. Ustaz tu pesan, suruh selalu berzikir. Amalkan baca al-quran. Selalu buat solat sunat.

Well... kalo bagi aku, susah untuk aku percaya benda2 ghaib cam ni. Tp bila dah kena ni... harus la akui, mmg ada makhluk lain selain kita manusia. Tp yang harus ditakuti.. hanya ALLAH!

No comments: