Thursday, September 10, 2009

Raya mood?

It's has been more than half of the month. Minggu depan dah last week posa. As for me, still thinking, which day should I start the journey for balik kampung. Kalo la aku ni bukan bini seorang cikgu, konpem hari Rabu aku dah blah.

Tp, ye lah... dah jadi bini cikgu, kena lah ikut cuti cikgu. Yang aku tak puas ati, kenapalah sampai Jumaat keja??? Dah tu Ahad raya. Memang soheh lah jalan akan jenggg! Huwaaa!!! As for now, hatiku melonjak2 nak balik awal.


Saya posa okeh!

Takpe, kita tinggalkan citer balik kg. Citer pasal len lak. Ohh yeahh... sebab cameraku dah kiok about 1 year back, finally we got us a new camera. Takde lah mahal ribu riban cam Mc Dee tuh! Memandangkan ekonomi rumahtanggaku agak kureng memberangsangkan, we keep that kind of camera aside. And we took the cheapest one instead. Asalkan bleh bercamera..kira ok lah. And... no more Olympus! Poyo sungguh Olympus ni taw!!! Setahun sekali buat hal. Kali ni kitorang amik Canon IXUS lak. OK la tuh. Gambar pun clean n clear gituh. Jadik laa...


Selepas kejadian beli camera baru

Ha... walopon balik raya tak tau bila, aku dah start menge'pack' baju sket2. Pagi tadi lepas sahur, dah pack baju Haiqal, ehhhh penuh gak beg. Baju Iqmy baru sempat masuk sepasang. Tu pun baru baju raya, blom masuk baju tido, baju biasa... underwear dia semua. Adehhh...

Bila kemas2 tadi kan, huishhh... banyak gak baju raya Haiqal. Lebih kureng 7, 8 pasang gak ar. Tu pun ada lagi baju baru aku tak masukkan, jean selai dua. Sebab nampak cam besar lagi. Simpan dulu la...

Gaya tido saya yang terbaru!

Baju Iqmy lak nampak cam sket. Haruskah aku menambah koleksi pakaian dia???? Hahahahaha... semalam nampak Anakku sales. Iskk.. gatal je tangan nak amik. Tp masa tu aku gi renew license. Lepas tu, boss lak call. Cam tau je aku nak perabih duit.

Malam ni, plannya nak beli kasut anakanda2 semua. Thn lepas kasut Haiqal amik Adidas, makan ratus gak tuh. Tahun ni tatau la yang mana lak hubby ku berkenan. Takpe.. duit dia. Hahahaha...
Okeh.. baju rayaku, kat sini dah siap 3 pasang for raya 1 sampai 3. Kat kg, call tailor aku semalam, ada 6 pasang. Tu satu tailor. Tailor len, ada 2 pasang lagik. OoO.. banyak gak ekk... kalah rupanya anak2 aku. Hahahaha... Papa jugak yang kesian, kalo aku tak beli, memang takde baju raya lah dia. Kira isteri solehah la aku ni kannn????

2 comments:

Miss Me said...

air,
canon ixus pung mahal gok...

nik_raihan said...

takdok lah semahal dslr 500D mung ittew!!!
itu jah yang mampuuuuu
huhuhuhuhu..
opss... bersyukur. bleh jugok aku berposing maut raya ni!