Friday, September 4, 2009

Rahsia mimpi

Sesungguhnya mimpi itu mainan tido... aku tau tuh. Tapi semalam nyer mimpi giler best!
Ceritanya... aku jadik org ke 3, 4, 5 (tak tau keberapa) dalam boss aku nyer affair. Hahahaha...giler lawak! Tatau cemana aku bleh terjebak dalam affair boss aku ni.

Pas tu, aku, boss aku, dia nyer affair, gi outstesen. Duduk satu bilik. Giler hampeh mimpi aku, apa kelas 3 org duk satu bilik. Campur laki pompuan lak tuh. Pas tuh, ada satu scene (siap ada scene nih mimpi aku) aku masuk bilik, then kalut2 2 ekor tuh turun katil. Hahaha... Aku pun tak tau lah hapa kejadah watak aku dalam mimpi ni. Cam mak pacak pun ye...

Tp, the most interesting part, the next day, aku masuk opis, boss aku panggil. "Nik, you go downstairs and meet FAO to collect your cheque." he instructed me. "What kind of cheque? I dun remember of submitting any claim this month" aku jawab. Hampeh kan? Poyo je bagus. Dah org suh amik cek tu, amik je lah. Banyak lak songeh nya.
"You've done an excellent work last time and the customer would like to give you a 'Congratulatory reward'. Go ahead."

Aku pun menonong la gi ke Acct Dpmt. Jumpa org yang nak bagi cek. Sign whateva necessary, aku pun amik cek tu. Tgk amount, 5K ko!!!! Waaa... suker nyer aku. Pertama kali dalam sejarah hidup aku, customer bagi congratulatory reward ni! Ntah apa yang nak dicongratulatekan, aku pun tatau la.

Lepas tu, alarm HP aku bunyik... kena bangun sahur dah!!! Cittt!!!! Pelamin anganku musnah!
Mimpi rupanyaaa... adessss

Talking about dream ni kan, dear hubby selalu mimpi yang dasat2. Bukan mimpi dah.. masuk kategori ngigau! Siap lawan2 hantu. Kalo setakat lawan tak gerak kaki tangan ok lagik. Ni, segala jurus kuar. Pulak tu mesti aku terjaga sebab dia akan jerit "Allahu akhbar!!!!". Perghhh... giler sengit lawan tuuuu! Selalunya, kalo aku jaga, panggggg! Aku bagi penampar sebijik. Hahahaha... Tension tau! Kacau je.

Tp ada sekali, dia mimpi hapa ntah, tetiba..pangggggg! Dia tampar aku! Takde la kuat, tp moskil la. Sambil kejut dia, aku tanya naper tampar? Sekali dia jawab...sorii... mimpi lawan resaksa. Aishhh... resaksa bleh main lawan tampar2 ke??? Siot je

Yang lawak sekali, dia penah mimpi jadi Superman. Wakakaka... lawak siutttt. Tp yang tak puas ati, dia kata masa akhir2 tu, dia takleh nak terbang. Habis sekuat tenaga dia cuba nak terbang, tp tak terbang2 gak. Akhirnya dia sedar! Hahahahaha... Sungguh poyo lakiku ittew...

Apapun... mimpi mainan tido... apa ada pada mimpi... kan?

No comments: