Thursday, September 17, 2009

Cerita macam2

I've got an invitation for bukak posa with customer yesterday. The venue at Resident Hotel, Uniten. Aisehhh... aku tak penah drive sdirik ke sana. Mmg konpem tak tau jalan. Luckily, one of my colleague would like to go with me. Since he's a guy, I asked him to drive instead. Hahaha.. boleh lah aku bersenang lenang sepanjang perjalanan.

Kitorang decide to move around 4 from office. Takut jalan jem. MRR2... stended arr. Nak2 bulan posa ni. Mencabar keimanan sungguh!

Around 3.50 it's started raining. Aiseh... from my building, I can saw the vehicles were crawling along the road. So, aku kemas2 barang, turun. Tunggu mamat tu tak sampai, aku sms nak gi lepas Asar sbb lagi 4,5 minit nak masuk. Tp, elok je aku send, nampak dia dah sampai. OK la.. gerak terus la...

Sekali, lepas Flamingo, jalan dah clear. Hampeh!!! Blom kul 5, kitorang dah sampai area sana. Nak buat apa melanguk tunggu situ. So, kitorang decide nak jenjalan dulu. Masuk Mines. Jalan2. Window2 shopping. Terbeli gak lah baju Iqmy 3 pasang. Ciiittt!!! Siut je mamat tu. Saja nak perabihkan duit aku!


Ni appetizer okeh. Puding roti, buah, sup daging, bun dan putu piring. Teh tarik sekali

Around 6.15 blah ke Uniten. Dah ada geng sampai. Tp kitorang gi solat dulu. 6.30 masuk restoran tu. Usha2 tempat, menu semua. Quite good! Makanan variety giler. Memacam ada. Menarik la...

Lepas tu, berlangsung la acara lantak melantak, bedal membedal. Hehehehe... Best gak makanan sini. Lepas solat Maghrib, sambung lak episod 2. Hahahaha...

Around 9.30 semua dah mintak diri. Kitorang berempat (team members) pun gerak ke kereta. Tp sempat lagi berbual. Lama gak borak hal2 isu semasa. Dalam 10 lebih gak lah baru tolak balik. Nak kuar dari Uniten tu, aku ikut mamat tu (masa balik dia tumpang org lain lak). So kuar dari Uniten dengan selamatnya.

Sampai mana ntah, aku potong dia. Cam konfiden dah tau jalan. Siap lambai2 ala diva lagi kat dia. Terus je aku drive. Sampai ntah mana2. Mula aku gabra. Tgk signboard, aiiikkkk ni nak ke KL. Sudahhh... kemana hala aku drive ni. Tp berlagak cool. Rilekss... rilekss.... pas ni ada lah signboard ke Kajang tu.


Ni kategori dessert. Choc fountain, eskrem and another teh tarik


Maka aku terus je menonong drive, sampai nampak signboard ke Sri Kembangan, Balakong. Aku hentam masuk. Tawakkal je la....

Last2 kuar ikut JJ Cheras Selatan. Fuhhh.... at last, sampai jugak ke jalan yang aku kenal. Hehehe... lepas tu bawak keta ngan kereknya. Muahahaha...

Sampai rumah, anakanda2 semua dah tido. Tetiba kaki aku cramp. Sakit siut! Selalunya time aku peknen je cramp. Ni tak peknen pun kena gak?

Sblm mandi, jenguk Iqmy jap, sian... tido tanak minum susu botol. Still demam lagik.

Lepas solat, Iqmy sedar. Terus aku bf dia. Rindu giler rasa walopon kejap je tinggal. Selalu aku yang amik dia kat nursery. Only mums know the feeling!

Masa tido, tetiba kaki aku cramp lagik. Huaaa... 2 2 belah lak tuh. Sampai terjaga Iqmy sebab aku duk mengaduh masa dear hubby urut. Sungguh sakit okeh!!!
Eh... kenape ek cramp? Kureng kalsium ke apa?

Around 4 am, badan Iqmy panas. Dia pun cam tak lena tido. Terus aku bangun, kejutkan dear hubby. Bagi Iqmy makan ubat. Hishh.. ubat dia dah nak abis. Kena gi klinik nampaknya. Memang ubat dia kena standby selalu.

Kul 5 lebih, kena bangun sahur dah. Adehhh.. rasa baru je lelap! Dah kena bangun.

Masuk keja hari ni, sungguh mandom. Call adik aku, dia on the way balik kg dari Desaru. Uwaaa.. lagik la melonjak2 atiku nak balik.


Ni hasil shoppingan ku hari ni. Anklet tu org bagi...

Aku rasa nak ponteng lah hari ni. Lepas lunch nanti nak balik terus. Cun tak plan aku???

Kita tgk berjaya ke tak. Okeh!!!

2 comments:

Suya said...

krem sebab pekenen lagi kot? cuba cek..ekekekeke...

nik_raihan said...

jawapan anda tidak tepat. sila cuba lagi
hehehehe