Monday, September 19, 2011

Open house nyer citer

 Sinonim ngan raya, maka nya open house will take place all through the weekends. Posa sebulan, raya sebulan kekdahnya! Tak cam kat Kelantan, raya ke 4, ke 5 tu, dah tak rasa raya dah. Kalo zaman aku kecik2 dulu lagi la... Tgh hari raya pertama tu dah tukar baju. Tak gi jalan mana2 pun. Dah duduk kat kg masa tu. Mmg tak terasa raya la...

So, this year... 2 minggu lepas, dear hubby's friend ada wat open house. I guess cum house warming sbb dia baru duduk rumah tu. Semi D ko! Dekat je ngan area rumah aku. Tp taman baru la. The event start around 12.30 pm. But we went there after Zuhur. Sblm tu, aku dah prepare nak masak for lunch. But dear hubby kata tak yah la. Kita gi makan kat open house kawan  dia tuh.

Around 1 lebih kitorang sampai, lauk ayam dah abis! Banyak makanan dah abih. Tetamu pulak ramai lagi yang baru datang. Yang tgh odw calling2 tanya jalan pun ramai lagi. Aku nak makan pun tak sedap ati takut tetamu lain tak de makanan. At last, kitorangan makan sket2 je. Mmg tak kenyang la.

Then bergerak ke rumah no.2. My officemate. Tak plan pun, tp dah rumah dia area Bangi, kitorang redah je lah. Sampai kat rumah dia (alamat betul dah rasanya) cam takde org je. Aku nak singgah pun tak sampai ati.

At last, kitorang headed to Alamanda! Makan Burger King akhirnya!

Beraya weihhh....
The next weekend lak, ada sampai 6, 7 jemputan. Tp yang belah2 Keramat semua dah reject. Tak sanggup nak redah jammed kat MRR2 tu weihhhh!!!

We went to Proton Service Centre first to service our car, then straight to Mc D for breakfast. Mesti org Mc D tu pelik tgk aku pakai baju kurung bagai gi makan breakfast! Hehehe...

Lepas tu, service centre called. Keta dah siap.  So, lepas amik keta, we went to Shah Alam. Rumah anak sedara aku kat Politeknik Shah Alam. In fact, open house dia start from 3 and above. Tp sbb kakak aku nak dtg awal, anak dia ada tuition at 3, dia siapkan je lah. Makan bihun goreng ngan roti jala. Plus fruit cocktail sponsor by jiran tetangga dia.

Lepas solat Zuhur kat rumah dia, gerak ke Bangi lak. Situ aku mentekedarah nasi, laksa penang ngan rojak buah. Fuhh.... kenyang giler. Lepas tu gerak ke Bandar Bukit Mahkota. Kat sini mencabar sket jalan. Apa taknya, rumah dia sejibik je kat kawasan tu. Jalan pun cam org tak penah lalu. Sampai laki aku tak caya jalan tu betul ke tidak.

Tp, besar gila babeng rumahnye weihhh!!! Banglo.... siap ngan kolam renang. Aku nak masuk pun tak berani. Anak2 lak wat perangai jakun derang. Berlari sana sini. Kat sini aku makan lamb steak ngan salad. Western lak wooo...

Malam, lepas Isyak ada satu lagi invitation. Sebab hujan, kitorang cam hesitate nak gi ke tak. Tp mengingatkan org tu call 2, 3 kali sblm ni suh gi, kitorang gagah gak la. Lagipun dekat je. Sekali... hampeh. Ngan makanannya takde yang top-up, ngan tempat duduk takde. Yang call kitorang pun takde. Lastly, minum air je. Tu pun time Haiqal nak amik air, air dah abis. Blah je lah! Sib baik kenyang lagi makan masa siang nye.

Huhhh.... raya sakan ek org KL ni! (Bukan aku... aku tumpang duduk je kat KL ni...) Hehehehe...

No comments: