Friday, August 21, 2009

Menanti sinar Ramadhan

Semalam tak tgk pun pengisytiharan posa. But I knew it will be started on Sat. Cam konpem gituh.

So, here another year of Ramadhan. Actually, takde beza sangat ngan previous years, but I do feel syahdu pilu when it comes. Rasa cam... ntah lah.. tak reti aku nak eloborate the feels.


Adik2 trainee bersama ngan Adik Nik yang menten muda


And, during this fasting month, kompeni aku bagi pelepasan balik awal on 4.45. Quite surprising actually since we've get used to back at 5 during previous year. Tp lunch hour was reduce to 45 mins. Takde hal nyer tuh. Cakap masuk kul 1.45, masuk kul 2 gak. Cakap masuk kul 2, masuk 2.30 gak. Hahahaha... cam bapak aku nyer kompeni!


Luncheon at Sari Ratu - a treat from Service Director

Oh ya... sebelom posa ni, murah betul rezeki aku. Boleh dikatakan everyday ada orang banjer. Hari tu makan kat Chiangrai. Lepas tu kat Sari Ratu. Semalam minum2 kat Old Town White Coffee. Hari ni, blom ada perancangan lagi. Tp aku gigih mengusha sorang mamat ni suh banjer. Erkkk... kira murah rezeki jugak la walopon paksa org ek? Ahaksss...


My desert - Es Teler. Best bangat!!!

Speaking about fasting month, kat mesia ni takde apa2 perbezaan since we're not in 4 seasons countries. Tp kawan aku ada duk German doing her PhD. Adooiii...orang lain dah buat PhD, aku ni master pun ntah ke mana lagi. Jeles seyhhh!

Okeh.. sambung ceriter dia. Kat sana, sahur kul 2.30 pagi, bukak posa kul 10.30 malam. And to make it worse, dia lak peknen. Huhuhuhuhu.... sadis tul. Anyway... hope she'll manage to face it.

So, selamat menyambut Ramadhan al mubarak kepada semua muslim di dunia. Bajet cam seluruh dunia baca blog aku. Hahahaha....

No comments: