Friday, August 14, 2009

Edisi aku sibok

Wargghh!!!
Tensen seyhh sibok2 ni. Nak berpoya2 pun tak sempat. Siyes sibok.

Alkisahnya, my superior was transfered to another department. So, my service director has assigned me to take over her task. Cittt!!! Kalo promote sekali ok la. Ni, grade sama, tp keja makin banyak. Tak pueh hati wooo!!!

Dah lah keja ni kira korner baring terus dari aku punyer jobscope. Aku pun tatau la apa aku nyer roles skang ni. PMO pun ye, Quality pun ye, Procurement pun ye, HR pun ada gak. Adehhhh... memang hilang fokus la. Tak reti nak fokus yang mana satu. Kejap suh buat ni, kejap tu. Hiiii... sungguh tak suker. TAK SUKERRR....

Semalam kan, aku ada meeting kat Putrajaya. MOH punyer project la. Skang ni sket punyer susah nak park keta sejak derang dah buat gate depan tu. Dah 2, 3 kali pusing, lastly, aku parked je dekat luar gate. Selalu mmg aku dah penah parking kat situ. So, I think it's just fine la kut. Nak pulak lepas aku parking, ada 2 keta lagi parking depan aku. OK lah tu kut.

So, aku pun menapak la naik building MOH ni nak attend meeting. Gile lama meeting, dekat 3 jam gak la. Ngan lapar, ngan mengantuk, bosan... semua ada.

Lepas dah abih meeting, sesi makan. Belom abis makan utk breakfast punya, sekali ada org cakap, makanan tuk lunch dah sampai. Lorrr, rupanya derang expect kitorang break utk breakfast masa meeting. Tp, haram semua siyesss je meeting. So, lepas makan breakfast, kitorang sambung lunch lak. Hehehehe....

Lepas dah siap segala urusanku, aku pun menapak kat keta balik. Alih2 ada SAMAN!!!! Haaa??? Kuang ajo punya PDRM. Aku park keta situ pun nak saman. SHILAKEEE betol la. Yang sakit ati tu, kawan aku yang park dekat tu takde lak saman. Ye lah, dia parked dalam gate. Tp jarak keta kitorang tak jauh pun. Kira dia last sekali park sblm gate, aku park 1st sekali lepas gate. Uwaaa!!! Baran je mak!!!

Igt nak masuk opis lepas tu. Tp lepas dapat saman, terus aku kemurungan (siot je ayat!!!). Tensen nyer pasal, aku terus balik. Tido lagik best!!!

No comments: