Wednesday, February 18, 2009

Sejarah berulang lagi...

Sejarah apa?
Sejarahnya... Iqmi jatuh katil lagi!!!

Aduhhh... sian sungguh lah anakku itu. Kali ni, I put the blame on dear hubby. Dia tinggalkan Iqmi atas katil ngan abang longnyer, then dtg berborak ngan aku. Abang long lak, kalo tgh baca komik tu, mmg tak amik tau hal ehwal sekeliling. Bila adik dah tergolek atas lantai, semua terkejut. Dear hubby over react I guess. Sebab dia boleh jerit2 menyalahkan Haiqal kata Haiqal takde tanggungjawab. Tak tolong tgk adik pun. Bagi aku lak, dia lah yang salah sebab masa dia letak Iqmi, dia tak inform Haiqal pun suh jaga. Dah namanya budak... nak harap dia paham sdirik?
Sian lak Haiqal sebab papa dia marah sangat. I dun expect dia akan cakap 'Papa tanak tgk muka Haiqal lagi!'. Siyes... aku terasa ngan apa yang dia cakap walopon bukan tuju kat aku. Sungguh2 terasa! Siap buang lagik komik yang Haiqal tgh baca. Tak melampau ke tu?
Iqmi dah diam dari melalak, tp Abang Long nyer still lagi teresak2. Sedih dengan apa yang papa dia cakap kut. Aku peluk sambil gosok2 belakang dia. Try to comfort him. At last, tertido sambil nangis. Sedih siot... huhuhuhu..

Last week, my colleague's husband passed away while she's at the office. Terperanjat berok aku bila dapat tau berita ni. She got a call from her hubby's relative... I guess. Lepas tu dia bagitau bos kitorang. Bos kitorang pun bagitau aku. Mula2 aku tak paham sebab bos aku ni cakap cam murmured gitu. Buhsan betul! Lepas dah clear, baru terkejut. Terus aku tgk kawan aku tuh. Dia tgh siap2 nak balik. She look really calm. Inner nyer tatau la. Then, aku gi jumpa dia. Nak tanya lelebih tak berani. Kang meraung dia kat situ. Aku just cakap 'Drive leklok Kak. Jangan laju2. Sabar ekk.'

Tp, bila ada member lain datang dan pelok dia, terus dia nangis. Aku pun ikut sedih. She's been married for 3 -4 years. Tp takde anak lagi. Tak leh bayangkan if I'm in her shoes. Giler sedih!!!

So, do appreciate everyone around us coz we never know how long they are going to be on our side...

No comments: