Thursday, February 26, 2009

Expired...

Lesenku telah tamat tempohnya 21hb hari tu. Skang dah 26hb baru aku pasan lepas aku godek2 purse ku itu. Maknanya... almost 1 week aku bawak keta takde lesen. Wakakakaka...
Tapi sebab drive keta, aku tak takut sangat. Selalu polis tahan mamat2 motor je. That's why my dear hubby cukup risau kalau ada yang expired motor dia.

Yang tak bestnya, masa semua complete ni, takde lak kena tahan. Kalo lesen mati ke, road tax mati ke, banyak lah plak roadblock nya.

I did remember kitorang kena tahan masa mula2 kawin dulu. Masa tu still belajar, dari U nak balik kg for raya haji. Merempit tu. Masa tu nak naik bas kul 12 malam. Sampai jalan ke Skudai, ada road block. Giler gelabah sebab road tax dah expired. Polis pun tahan suh berenti tepi jalan. Dear hubby dah berpeluh. Tapi buat2 cool. Takleh nampak suspicious woo. Kang tak pasal2 kena. Dear hubby kuarkan lesen. Lambat2 tu. Aku gabra abih dah. Masa tu lah polis lain datang. Nampak cam ketua antara polis2 yang buat road block tu. Dia tgk kitorang bwk beg baju.
Polis: Ni nak gi mana ni?
Hubby: Balik kampung cik. Nak balik raya ni
Polis: Bas kul berapa?
Hubby: Kul 12.00
Polis: Hah... skang dah kul 11.30. Pegi..pegi! Kang kena tinggal bas.
Hubby: Terima kasih cik... (dalam ati..legaaaa!!!)

Terus hubby pecut. Thank God! Lesen pun dia tak tgk. Phewww!!! Kecut perut aku wooo. Tapi sekali igt lawak lak. Hahahaha....

Dear hubby penah gak cerita. Penah sekali , masa ada dia lalu road block, tgk semua motor berenti. Dia tak kena tahan, tapi berenti gak. Sekali kena marah.'Ni sapa suh berenti ni? Jalan....jalan...' polis tu kata. Dia pun jalan la... Tapi masa tu tak takut la sebab semua complete. Hehehehe....

Adeh... bila lah aku nak gi renew license aku ni???

2 comments:

Anonymous said...

renew tru myeg jer beb!! penat maya karen duk iklan..

MamaRayyan said...

k.nik air,
u've been tagged..
singgah le,, www.intanwanie.blogspot.com
tq.
b/w..jgn lupe renew lesen..