Tuesday, June 12, 2012

I'm back... again

Fuh... what a long paused eh..?? I know... I've been left this blog unattend for quite sometimes. Tapi... ada aku kesah? Blog aku... sukati aku la... hehehe..
Actually, there's a lot of thing I want to share but, due to times constraints, I have to keep it aside first. Perghh... time constraint tu... ala2 nak buat report/ proposal lak. Hehehe....
Okeh... went to Sabah on last Apr for 2 weeks really makes me hectic. Once go back to office, my DEAR BOSS already assigned me for another bidding project while I’d already planned for book off. So... terpaksala postpone my BO walopon kawan aku yang gi Sabah jgk tu boleh je bersenang lenang BO straight 9 days! Mau tak bengkekkk gue....
Then, after the bid was succesful submitted, another assignment plak dapat which is I need to present my current project to a potential customer. Nunnnn.... jauh kat Sarawak! Adehhh... dah la gi berdua ngan aku nyer exPM project Sabah tu. My dear hubby lak tak puas ati. Yeah... I do understand his feeling and already told my boss to allow my clerk to join in. But due to cost factor... he refused. So... I told him, next time, should there’s participant that only me the girl, i will not consider. Unless, there’s another girl to accompany. Takkan dia tak paham kan... kalo bini dia berdua ngan lelaki gi outstesen, dia tak rasa apa2 ke? Hampeh nyer bos!
Balik dari Sarawak, my parent in laws lak datang. They’re going to Mekah for Umrah, tp dtg awal seminggu for preparation.
Cuti sekolah, my in laws from Penang turun KL nak ngantar PIL ni gi umrah. So, mmg sebok la time derang dtg. Letih nak melayan.

Lepas derang balik Penang, baru aku bleh balik kg. Last time I went back to my home village ni... 6 months back. Giler lama tak balik kg wehhh!!!
Balik kg kali ni, I expected to have a smooth vacation due to i don’t have to back and forth from my mom to my PIL’s house. Derang takde kan.... But, you wish! Mmg ada je masalah nyer. Frankly speaking... mmg tak sempat nak buat apa2. Everyday was full with what-so-ever schedule-called! Ngan sepupu aku kawin la... ngan masalah Mc Na la. Baru je nak settle masalah Mc Na, another problem come in.
Adehhh.... poor my dear mom! Dia sampai cakap “Mmmm... ntah lah budak2 ni. Ni la anak2, time kecik masalah lain, dah besar masalah lain pulak. Aku dah tua dah... nak mati dah. Korang pandai2 la selesaikan!”
Adesshhh... syahdu pilu aku seround dengar mak aku cakap cam tu. Huhuhuhu.....!
Balik KL, another tender need to attend to. Huwaaa!!! Seriously, I felt sick of doing this job! With a lot of asignment, low payment, no benefit (not much la..)

Sungguh aku bosan!!!!

No comments: