Monday, February 14, 2011

An awkward moment

We used to experience an awkward situation once in a blue moon, right? So does me. Actually, it’s happen quite sometimes tp biasala… aku takde masa nak hapdet blogku ini. Malas satu hal… hehehe….

Okeh… once, we had dinner at our regular restaurant. Having tom yam, ayam goreng kunyit and such. While eating, suddenly we saw a couple came in. It’s normal situation if they just like a usual couple. But, they are wearing wedding gown!

Imagine, the bride with her beautiful wedding kebaya, long veil and make up. The groom with baju melayu, samping, tanjak semua lah. Warna sedondon okeh! Nganga la jugak aku tgk couple tuh. Apakah????

Nak kata kawin lari, siap baju pengantin semua. Nak kata buat photo shot, takde la cameraman nyer. Nak kata tgh modeling, melampau la kalo gi makan malam pun pakai baju sponsor. Nak kata tgh buat wedding reception, takkan la takde acara makan beradap. Iskkk… semua yang aku speku tak leh pakai. Tp agak lawak la tgk pemandangan cam tu.

Satu lagi… yang ni agak menyakitkan hati la. On the way to back home, tgh aku bawak keta, ada satu van sekolah depan aku. Masa nak masuk simpang, spt biasa… sbg pemandu berhemah, aku bagi signal. The van not even light the signal on. Tp masuk simpang jgk. Ok la… aku ok lagi. Betul2 kat tepi simpang tu, ada another school van stopped. Mmg makan jalan la. Tp sbb takde keta lain dr opposite site, aku piker boleh la aku masuk simpang tu. Tp, sesuka ati je van skolah depan aku tetiba berenti sebelah van tu. Aku dah hangen. Pesal benti tgh2 jalan ni?

Sekali, tgk driver nyer turun, an Indian lady… jalan ke van sebelah… angkut student dalam van sekolah tu ke dalam van sekolah dia. Apakahhh??? Dah lah benti tgh jalan, tepi simpang. Bleh angkut org lagi? Aku ngan keta2 kat belakang ni cam org budus lak duk menunggu. Iskk… mendatangkan kemarahan sungguh!

Satu lagi, masa tgh odw nak gi keja. Bab jem tu, biasa lah. Mmg kalo nak ke opis, I have to pass 2 toll. Masa ramai2 keta tgh queue nak lepas that toll, adalah sorang mamat ni, naik kancil. Tetiba je menyelit kat keta depan aku. Bajet nak potong keta depan aku. Sekali keta tu tak bagi, so, dia berjaya menyelit depan aku. Ok la… takpe la… ko je nak gi keja!

Lane yang aku tgk queue tu lane TnG. So, elok je dia nyelit, mmg turn dia nak kena touch card tu. Sekali tgk ‘Card is not valid’. Waaarghhh!!! Marah giler aku! Siap hon2 kat mamat tak reti bahse tu. Dah lah menyelit, kad tak leh guna. Mmg menyusahkan org la! Satu keja la aku kena reverse keta nak bagi mamat tu kuar dari lane TnG tuh. Isk…giler nyer marah, aku rasa nak langgar je keta dia. Kalo aku bwk keta buruk, mmg aku sondol je!

Tak pasal2 kena maki ngan aku berbakul2. Nasibla… sapa suh ko budus tak skolah?

No comments: