Friday, February 11, 2011

Aku pokai!

Hiarghhh!!!!
Had a headache for almost 1 week just because of this. Apa lagi kalo bukan saman menyaman ni! Hishhhh... sungguh lah aku tension tahap nak mamposss!!!

Yesss.... I know, once you do it wrong, you deserve to be summoned. I know it really well. Tp kalo tgk sejarah saman aku ni, all the speeding just more 10 or 11 km/h je dari yang limit tu. One more thing, kebanyakan tu semua masa balik kg. Hiarrghhh!!!! Aku stress... stressssss!!!

Tp, bila mengingatkan I have to pay it no matter what, kalo tak takleh renew roadtax! Maka, gigil2 tangan aku nak menderma duit pada kerajaan mesia yang terchenta nih! Sungguh tak ikhlas wokey! Takde sipi2 pun aku bermurah hati nak menderma ni. Baik la aku coping baju barang sepasang 2, kasut ke, beg ke. Puas jgk ati aku!

Actually, I did call the helpdesk for 1 agent ni. Asking which summon should I pay so that my roadtax renewal can be done. He told me the blacklisted one. Sblm ni aku dah bayar summon lain which cost me RM200. Ok lah tu. Takde nak marah sangat.

Opss.. lupa nak bagitau. Since ada 2 keta, maka 2-2 keta tu aku kena setel. Satu keta (nama aku – dear hubby yang bayar) ada 4 saman – semua speeding. Another one (nama dear hubby – dear hubby gak bayar..hehehe) ada 3 saman. 1 speeding, 1 langgar lampu merah, 1 parking. So, yang aku dah setel adalah langgar lampu merah ngan parking tu je. Bila En. Helpdesk tu kata, saman yang ada mark blacklist yang akan block roadtax renewal, aku check balik. Satu keta ada 1 yang blacklist. Adeh… melayang lagi 300 hengget duit aku. Sib baik PDRM tgh sales 50% skang ni.

So, aku kira dah setel la. Sekali, bila aku check lagi sekali, saman lain lak yang di marked as blacklist. Hisshhh…. Bukan setakat meyirap, me’oren’ ni, dah masuk tahap me’ribena’ aku ni!!! Apa kes dah clear, tp mark yang lain pulak??? Sungguh la aku hangen nak mampos!!!

Tp ye la…. Sapa la aku nak hangen2 pun kan? Sekali lagi dengan menggigil2, aku bayar jgk saman ni! Jadi semua sekali, aku telah menderma sebanyak RM650 kepada kerajaan! Tu pun ada lagi 2 saman yang tak bayar. Kalo la lepas ni dia mark blacklist jugak... hmm… aku bayar jgk la!

Sungguhlah aku ni rakyat yang chentakan negara! Tak termasuk duk bayar cukai tiap2 bulan lagi. Oo… bermurah hati sungguh aku rupanya!!!

Maka sekarang… aku pokai. Haruslah duk melepak kat rumah je pas ni… huhuuhuhuhu…..!

No comments: